jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Vacker!

Publicerad 2015-09-27 19:47:24 i Allmänt,

Hösten är verkligen vacker... i varje fall när det är så vackert väder som september har bjudit på detta år!
Träden börjar så smått att klä sig i varma gul/röda nyanser och luften är högre, krispigare...

Sommaren blev vi absolut snuvade på men jag hoppas på en längre, mildare och soligare höst istället!
Böckerna och alla ljuvliga doftljus sparar jag till vintermånaderna och det överhängande mörker och kyla som bara ligger där och väntar på oss där bakom hörnet!
Som alltid så bävar jag för vintern och kylan då min kropp har en benägenhet att snabbt kylas ned...
Jag blir inte bara lite kall utan kyls ned i märg och ben och inget lyckas värma mig tillräckligt!
Varje år inför vintern håller jag utkik efter varma skinnhandskar, kängor/stövlar, jackor, halsdukar, tröjor, byxor... ja, till och med pyjamaser sliter jag på så mycket att jag alltid söker efter nya året där på!

Visst kan även jag ser det vackra i en frostbiten värld täckt av snökristallers gnistrande mångfalld men just kylan tar udden av allt det där vackra!

För tillfället är mina små tossor behagligt varma i mina dubbla sockar - var på ett par raggsockar . och tofflor men jag vet vad som väntas där endast riktigt heta duschar eller bad kan värma mig helt tillfälligt... och där kan jag ju inte tillbringa hela vintern.

Redan nu börjar jag i huvudet planera inför våren och räkna månaderna tills jag kan börja så mina fröer!

***************************
Om några veckor fyller världens bästa Molle ett år!
Han måste vara världens snällaste, roligaste och goaste pojke och har verkligen kompletterat vår lilla flock!
Precis som resten av flocken så är han så där härligt schyst och vänlig - om än så klart busig - mot andra hundar som hälsar på eller är jourhundar här hos oss.
Han märker omgående om någon är av mig bjuden att komma in och är då så kärvänlig och rar men har absolut en sund vaktinstinkt som sig bör...  
Han har helt enkelt utvecklats till precis den fina individ som jag hoppades på och jag är så stolt över honom.
 
Kalle - vår lilla rultiga jourhund - har jag funnit ett hem till!
Jag har turen att få placera honom i ett hem där jag redan har placerat en hund tidigare så jag vet med säkerhet att det är ett riktigt fint, kunnigt och kärleksfullt hem han kommer att flytta till!
 

I natt kommer det att skapas lite magi över himlavalvet!
Vi kommer nämligen att få uppleva både supermåne och blodmåne på en och samma natt!
Redan nu, 19.15 vandrar hon över himlen så mycket större och i en mustig gul nyans!
Så fantastiskt vacker hänger hon där i all sin mystik!
Passa på att stanna uppe i natt och ta del av detta fenomen!

http://www.newsner.com/2015/09/allt-du-behover-veta-infor-historiska-natten-med-blodmane-och-supermane/

Var rädda om varandra och var ärliga och omtänksamma!
Ta vara på varje ögonblick med Dem Ni älskar och vårda Era förhållanden vare sig det är familj, vänner eller kärleksförhållanden.
Den enda Ni har makten att förändra och göra till en bättre människa är just Er själva!
Om vi alla startar just där skulle världen vara så mycket finare, ljusare och ärligare utan svek, våld och missunsamhet!

Berätta för varandra hur mycket Ni betyder för varandra och hjälp Era medmänniskor...

Kramar om alla Er fina, goda människor som vill andra väl!

Kärlek!

Namaste

Marina

Kommentarer

Postat av: Thompis

Publicerad 2015-09-27 21:05:21

God mån-natt Marina

Svar: God mån-natt tillbaka! ;)
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela