jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Sluta ljuga för helvete!!!

Publicerad 2015-09-09 00:52:14 i Allmänt,

Så var det då det där igen att hålla sig till sanningen...

Jag har sedan några år tillbaka varit väldigt god vän med en kvinna... 

Hon hade humor och verkade vara en sann vän på många sätt och vis!
Visst märkte jag att hon överdrev emellanåt men jag tog det med en klackspark.

När jag sedan började förstå att hennes historier om tex barndom, arbeten och även många andra saker föll sig i väldigt olika versioner beroende på vem hon talat med började jag undra lite och mina känselspröt började vibrera.
När jag sedan rent praktiskt på många saker såg hennes brister där det med den erfarenhet som hon påstod sig ha gallant borde klarat blev jag än mer fundersam.
Sedan satt jag stilla och tittade på hur hon försakade än den ena fina vännen efter den andra till förmån för någon ny bekantskap och jag kände en sorgsenhet... och när hennes lögner sedan drabbade mig och sken så tydligt igenom började jag få nog.

Efter ett tag blev jag kontaktad av flera personer- som likt jag själv stod med många frågor och funderingar - och fick höra diverse saker som fick min mage att dra ihop sig av olusthet och min sorg och besvikelse byttes mot ilska och en känsla av att blivit fullkomligt blåst.
Denna känsla är jag inte ensam om och jag har förstått att flera personer har tagit avstånd från henne och hennes lögner och beteende.
När denna kvinna nu åter igen är vän med personer som hon hyst ytterst starka aggressioner mot och som hon totalt har sågat kan jag bara stilla skaka mitt huvud och sucka!
- Det är ju bara sorgligt om hon lyckas med att manipulera Dem... men hon får det väl till att bli någon av oss "elaka" människors fel att De splittrades.-

En desperat åtgärd på alla De andra människor som hon nu gått miste om...
 
Hon flyttade även samman med någon hon sagt väldigt ofördelaktiga saker om och det är bara väldigt obehagligt!

Man blir bara så väldigt besviken, ledsen och man känner sig oerhört lurad!

Det är samtidigt väldigt tragiskt att någon måste fara med osanning för att verka intressant och att denne inte förstår att hon hade varit älskad och respekterad utan det... men nu är allt förstört!

Ja, självklart är hon en mytoman och hon skulle helt klart behöva proffessionell hjälp.

När allt krackelerar brukar personer likt detta fly och börja om men hur länge orkar man göra det?

Det är så fullkomligt tragiskt när en människa inte ser vilka fina och genuina människor denne har omkring sig... vänner som skulle gå genom eld för henne... och hon väljer helt sonika bort dessa med, eller på grund av sina lögner.
Denna person vet precis liksom mina andra vänner hur viktigt sanning är för mig och att jag har gjort mig av med så kallade vänner förr på grund av att De inte kunnat hålla sig till den den.

Jag har även levt i förhållande där jag blivit förd bakom ljuset och undanhållits saker och ting tillsammans med dessa eviga lögner som uppdagats efter ett tag...
För de gör ju det och när de ser ljuset är de jäkligt fula!
Flera tillsammans med mig har mått så fruktansvärt dåligt över att se hur allt har eskalerat tillsammans med ett egotänk som verkligen svider i ögonen.

Jag har gått igenom hela känsloregistret från tårar, till ilska för att tillslut helt enkelt välja att lägga detta bakom mig i avsmak.
Min önskan är att människor likt detta kunde göra så som vanligt funtade människor gör... sätta sig ned och rannsaka sig själva och där efter komma med några välförtjänta ursäkter istället för att låtsas helt oförstående och inte ta på sig något som helst ansvar.

Mest troligt skyller hon detta på alla andra inklusive mig då hon vägrar att själv se vad hon har raserat...
Hon tror säkert att det är någon illvillig person som i elakhet har berättat saker men vad hon inte inser är att man pratar om personer som man tycker om och då kan man komma att nämna saker och ting var på historier som man har fått till sig jämnförs... och på den vägen har det varit tillsammans med handlingar och beteende som varit så uppenbara.

Varför skriver jag då om detta i min blogg?
Jo, för jag tycker att det är viktigt att man belyser just detta ämne och att det är så många som drabbas av bedragare och att alla De har något gemensamt...
Vi känner oss dumma!
Men det är inte vi som är dumma... men det är där emot De som har lurat oss!

Så... en vän som jag såg som en av mina närmsta är för mig nu mera helt död!
Hon existerar inte längre!
Jag raderar!

Till Er andra fina, vackra människor!

Ljug aldrig för att ställa Er själva i en bättre dager!
Var exakt De Ni är så vet Ni att Ni blir älskade för just De personer som Ni är och ingen annan!
Var snälla, genuina och var respektfulla och kärleksfulla utan någon som helst beräknande tanke bakom!

Kärlek!

Namaste!

//Mina


Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2015-09-09 12:35:21

Kunde verkligen inte sagt det bättre själv. Kram!

Svar: Kram! <3
Marina

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-10 00:04:08

Jag tycker det är gulligt hur du påstår att denna kvinnan är helt död för dig men ändå lägger du ner tid på att skriva detta låååånga inlägg på din blogg. Istället för att bete sig som en fjortis och göra såhär när man är typ 50+ så väx upp och antingen skriv hennes namn och stå för det du säger eller säg allt till henne så hon kan försvara sig...

Svar: Hej "Anonym"!Hur vet Du att jag inte har gjort det ;)
Vad jag skriver på min logg verkar beröra Dig... nästan så man skulle kunna tro att Du tar det personligt..
Om Du inte gillar vad jag skriver är det bara att skita i att läsa!
Själv skulle jag inte läsa ngt "fjortisinlägg".
Marina

Postat av: Troentorpstoffelfabrik

Publicerad 2015-09-12 18:35:26

Skaffa ett liv din jävla kärring. Frid och ljus 💩

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-12 23:23:47

Nina har ni inget bättre för er på festen än att snacka skit. Undrar vem som är fjortis igentligen

Postat av: Inte nina

Publicerad 2015-09-14 20:29:52

Erkänner du att det är Nina inlägget handlar om? Isåfall in hon anmäla dig för förtal. Hade ju varit trevligt med lite rättegång och advokatkostnader eller hur?

Svar: Detta är ju bara tragiskt!Vad medger jag?
Vad personen i kommentaren innan har listat ut var kanske inte så svårt och hur det skulle kunna klassas som förtal, snälla ge Dig/Er!
Allt detta bevisar bara än mer vad det är för personer som man har varit inblandade med. Detta blir bara barnsligare och barnsligare och jag skulle kunna välja att radera dessa kommentarer men då skulle ju folk gå miste om hur fruktansvärt omoget Ni beter Er.
Marina

Postat av: Ann

Publicerad 2015-09-15 08:28:45

Nej men nu börjar det gå långt över gränsen för omognad på inläggen här. Hur gamla är ni egentligen, inte på papperet utan i huvudet!!! Och - upplysningsvis - det finns inget i inlägget som skulle kunna användas som förtal. Läs på, läs rätt ditt dumma nöt.

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-18 22:38:55

Anonym: det är inte nina som skriver utan hennes RIKTIGA vänner som ställer upp för henne i vått och torrt och inte dom som överger henne för något dom fått för sig. Att du ens skriver att hon snackat skit på festen är ju skrattretande, vad var det inte ni gjorde uppe i falun? :) Nina är mognare än så, hon behöver inte lägga ner hela sin själ på att snacka skit om människor som vissa andra :)
Ann: ja för det är så moget att skriva detta inlägg från första början? Känns som att ända meningen med detta var att söka lite sympati från andra människor :p

Postat av: Ann

Publicerad 2015-09-18 23:38:42

Så om du tycker andra bär sig omoget åt måste du göra det själv? Märklig logik. I stil med sandlådenivå, väx upp.

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-19 14:23:04

Är det svårt att fatta att människor sörjer den vän som dom TRODDE dom hade? Även du kommer förr eller senare att få ett smärtsamt uppvaknande. Den dag man upptäcker att en person man kallat sin vän inte alls är den person hon gett sig ut för att vara gör det väldigt ont. Förstå att det finns en anledning till att man tappar en MYCKET stor mängd vänner på kort tid, det är ju inte så att alla lyssnar på skitprat. En del personer klarar av att se och höra själva sånt dom inte tycker om. Vissa människor tycker inte om att känna sig utnyttjade eller illa behandlade av någon dom sett som sin vän och har ställt upp på i alla lägen. Är det så svårt att förstå?

Svar: Det som jag tycker är intressant är att man ändå kan känna igen sig själv i denna texten om man inte anser att man har betett sig på detta vis.Denna text skulle kunna handla om vem som helst egentligen!
Det intressanta är också hur man vänder på saker och ting i en egen text på sin logg på fb - som når ut till fler troligtvis än denna blogg - att vi skulle tagit parti och att vi skulle vända personen fråga i ryggen pga hennes val av vän. Det är verkligen så fel!
Och nej, vi har inte suttit och "snackat" skit.
Vi har där emot börjat nysta i de halvsanningar och lögner som vi alla har fått till oss och som har framkommit under vanliga samtal.
Jo, man pratar faktiskt om personer som man tycker om!
"Jaha, det har hen gjort också..." "Det var hen med om en gång." "Det har hen haft..." osv.
Hade jag inte en gång älskat denna person skulle jag heller inte blivit så förbannat ledsen... då hade jag verkligen inte brytt mig!
Men det är ju just av personer som man tycker mycket om som man blir mest sviken, det är då det gör riktigt ont!
I min blogg tar jag upp det mesta som rör mitt liv men jag skulle aldrig hänga ut någon annan person så om man tar åt sig av mina ord finns det nog också ett skäl till det.
Marina

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-20 23:05:03

Jag tycker att det här är för jävla pinsamt och sandlådenivå. Ni som träffat Marina borde veta att hon är långt ifrån en människa som snackar skit och sprider lögner. Men tar väldigt illa vid sig då folk ljuger och far med osanningar. Snackat skit i Falun har vi inte heller gjort då vi definitivt hade trevligare samtalsämnen än så. Folk har bildat sig sina egna uppfattningar och kan faktiskt tänka själva. Sluta lägg all skuld på Marina och börja tänka efter lite själva/ Linda

Postat av: Stefan

Publicerad 2015-09-21 19:03:00

Läst några av dina blogginlägg och inget av de andra inläggen har fått så här många kommentarer, kanske för att de inte är så intressanta.

Men är det inte mycket märkligt att just detta inlägg där du påstår att en person ljuger får mest kommentarer?
Kanske det beror på att denna "Hen" som du skriver om är en omtyckt person av de som "verkligen" känner "Hen"?

En av de kommentarer ovan"Förstå att det finns en anledning till att man tappar en MYCKET stor mängd vänner på kort tid"?

Dessa personer/vänner som det skrivs om fanns aldrig, det är inte heller så många som har försvunnit.
De som verkligen känner "Hen" har stannat kvar och ingen av er kan ju påstå att ni egentligen någonsin har känt "Hen".

Skrivit vad jag ville ha sagt så "I rest my case"


Svar: "Stefan", jag tror snarare att det är så att det är De som har stannat som inte ännu har lärt känna Hen...

Marina

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-22 10:45:24

Det är till att vända på saker och ting, nej, ingen kan påstå att de egentligen har känt "hen", detta på grund av alla lögner. Däremot BORDE man göra det om det handlat om en ärlig person. Alla kommentarer handlar nog snarare om att det är MARINA som är en mycket omtyckt person som inte ska behöva ta skit för att hon (tyvärr) råkat beblanda sig med en mytoman.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela