jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

La luna

Publicerad 2015-09-28 20:44:57 i Allmänt,

Det blev inga foton på superblodmånen i natt...
Men nog trotsade vi sömnen - även om Sanna sov i soffan några timmar - och var ute och tittade på henne vid 04.30. Och där hängde hon rödbrun och vacker mot en stjärnklar natthimmel! Hon var dock inte så stor som alla tidningar lovat men det kändes ändå speciellt att få se detta fenomen.
Natten var kall, vacker och tyst där vi stod och blickade upp mot himlen!
Sanna hade med sig sin kamera ut men denne ville inte fånga något alls på bild... jag misstänker att min mobil hade tagit bättre foton i detta läge men den låg inne och gjorde ingen nytta alls.
Just nu ligger jag i soffan med en underbar utsikt mot en måne som klättrar stor och varmgul bakom grannens hustak!
Himlen målas randig av hennes sken och det liknar mest en vacker tavla!

För ett tag sedan skördade vi våra land från bl.a potatis och rödbetor.
Inget smakar så gott som det man tar upp färskt och som man själv har odlat!
Rödbetor är så enkelt att få riktigt lyxigt gott så det har vi ätit mycket under en tid nu!
För Er som inte visste det - för det visste inte jag - är rödbetor väldigt laxerande plus att man kan få en smärre chock av dem färg som de utsöndrar i urinen.. det blir väldigt häftig kulör!
Hur som helst, ta det lite försiktigt med intaget av rödbetor för det kan bli frekventa besök på toaletten annars fick jag erfara. Med tanke på att jag alltid har problem med min mage var det väl inte en helt lysande idé att vräka i sig så mycket!

Så stundar det snart ett födelsedagskalas!
Jag är ju inte mycket för att fira mig själv och då jag inte fyller jämt blir det knappast någon balluns!

Tårtor är ju annars väldigt roligt att baka men i år tänkte jag begränsa mig till en tårta och sedan tänker jag testa att göra chokladwienerbröd på ett enkelt sätt som jag har sett via ett klipp som gått runt på Facebook.
Jag hoppas att det är lika lätt som det ser ut att vara!

Visst ser det onekligen väldigt lätt ut? Nästan busenkelt!
Men frågan är om det verkligen kan vara så enkelt... för i så fall lär det inte bli enda gången man gör detta!

Var rädda om varandra!
Visa respekt och kärlek mot alla som förtjänar det!
Var ärliga mot varandra och älska mycket och gör världen på det viset ljusare och finare att leva i!

Kärlek <3

Namaste

//Marina


Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2015-10-04 15:08:16

Exakt så enkelt var det!!! Gjorde på schweizernöt, det tar c:a 5 minuter att förbereda + 25 minuter i ugnen.........

Svar: Fast min choklad smälte inte riktigt! :/
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela