jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Regn och glass...

Publicerad 2015-07-28 21:40:00 i Allmänt,

Det är lätt att fokusera sig på vädret...
Med tanke på vilket fruktansvärt kallt och regnigt väder som vi har haft hela sommaren så är det lätt att deppa ihop fullkomligt och därför lockas det med att "Snart kommer värmeböljan" "Solen och värmen kommer nästa vecka" allt för att folk inte ska gå sönder av leda och för att hålla ned självmordsstatestiken.
Vädret kan man tyvärr inte påverka och jag har förlikat mig med att vi helt enkelt har en skitsommar!
Kanske får vi en vacker höst, kanske inte!

Jag börjar redan att oroa mig för vinterns elräkningar... det låter kanske dumt men det är inte lätt att dra runt allt med min ynkliga pension... jag hoppas att min fina dotter finner ett jobb tills dess. 
Men det är svårt att ta sig ut i arbetslivet utan ngn som helst erfarenhet... hon har redan blivit lurad av en person som lovade henne ett halv eller heltidsjobb men i slutändan visade det sig att han bara ville ha någon att ringa in svart!
När Sanna gått bredvid och provjobbat några gånger frågade hon efter arbetsgivarintyg och det var då han helt plötsligt låtsades helt oförstående!
Det är fruktansvärt dålig stil att lura någon som är så ivrig och glad över att börja arbeta och som visar så god moral och vilja!

Som mamma lider man när ens barn blir drabbade av "vuxenvärldens" elakheter!
Tigrinnan vaknar till liv och denna person döpt till en av Astrid Lindgrens figurer hade jag kunnat slita i stycken om han hade stått framför mig!
Han är inget lik den busiga lintott som Astrid med en glimt i ögat beskrivit i sina böcker...
Lismade och falsk skulle jag kunna likna honom vid Kaa i Djungelboken istället!
Karma mina vänner... Karma kommer att jaga honom och när hon väl får tag på honom kommer han att ångra sig något oerhört!

Idag gjorde jag och Sanna hemmagjord glass, jösses så gott det var!
Men... för det finns ett stort m e n här!
Jag hade inte köpt laktosfri grädde och det är ju liksom lite skillnad på köpeglass och hemmagjord utan massa tillsatser...
Så vad har jag lärt mig idag? 
Att endast äta hemmagjord glass gjord på laktosfri grädde så slipper man våndan och smärtan inne på toaletten efteråt.

Jag har målat en karmstol som jag tycker blev riktigt häftig och "Dalarockig"!
Färgen kommer från Annie Sloans Chalkpaint och kulören heter Grafith.
Dekor och detaljer är målade med Inka gold i kulören silver.
Där efter ett lager med clearwax över hela för bästa hållbarhet.
Stolen var brun och tråkig och fick sig verkligen ett lyft nu...
Särskilt den mellanbruna fula lädersitsen blev så mycket mer intressant i svart och med en Dalahäst i silver...
Även nitarna fick sig en "renovering" både på fram och baksidan.
Här får den stå tills någon vill lägga vantarna på den!

Min fjortonåriga lilla tik Aicha börjar bli riktigt gammal och trött nu... hon är dess utom lomhörd.

Man får ont i hjärtat och blir rädd när man ser att ens djur blir gamla, man vill ju att de ska leva för alltid!
Men saken är den att de måste få bli gamla också, precis som vi med våra ålderskrämpor och man får helt enkelt bara ta hänsyn till dem och göra vad vi kan för att de ska få en fortsatt fin tid tillsammans med oss ett tag till... förhoppningsvis väldigt länge!

Var nu så där innerligt rädda om Er själva och alla omkring Er!
Ta hänsyn, visa respekt och omtanke, var kärleksfulla och snälla!

Kram till Er alla! <3

Kärlek!

Namaste

//Mina




 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela