jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Se framåt...

Publicerad 2015-01-23 00:47:00 i Allmänt,

"Se framåt, tänk positivt, allt kommer att ordna sig..."
Det är mitt mantra och jag känner att det m å s t e ordna sig!
Min pappa ringde mig idag - jag har undvikit i den mån det har gått att tala med honom och mamma - orolig så klart och det går inte att stilla en förälders oro hur mycket man än försöker och hur positiv man än försöker göra skäl av att vara.
 
Jag tycker lite synd om mina föräldrar!

Då De först i efterhand fick reda på hur dåligt jag mådde i mitt förra förhållande vet jag att De hoppades att allt verkligen på allvar skulle ordna upp sig för mig nu... och sedan rämnar ändå allt!
 
Jag kan bara själv sätta mig in i det hela om jag vänder på det och att det var min dotter detta hände... det spelar ingen roll hur gamla vi blir så är vi ändå någons barn och som förälder vaktar man och oroar man sig över sina barn livet ut!
Jag sitter ju liksom inte i den bästa av sitsar... som sjukpensionär tjänar man ju inte storkovan precis och med tanke på hur tidigt jag blev det är det inte många tusenlappar som sätts in på kontot varje månad.
Nu klassas ju även Alexandra som vuxen så många bidrag som man kan söka med barn i familjen bortfaller då De anser att en vuxen till i hushållet ska kunna dra in pengar och arbeta...
"Se framåt, tänk positivt, allt kommer att ordna sig..."
Ja, det måste ju det... det är liksom det enda alternativet!
Men det svider att bli ratad och lämnad på detta viset, det är liksom inte alls okej!

Håll alla tummar, tassar, tår och allt annat som man kan hålla att jag i varje fall får bo kvar i huset, det skulle ju underlätta att slippa oroa sig över det.
Innan jag vet det kan jag heller inte söka några bidrag...

Vet Ni någon som kan tänka sig att hyra ut ett mindre hus/torp till en skötsam kvinna och hennes tös och djur så hojta till!
 
Jag har betalningsanmärkningar, ja, jag medger det men det gäller inga hyresanmärkningar utan endast radiotjänst som jag nu har lagt på autogiro.
 
Det är inget som jag är stolt över men det är som det är...
 
Ca.80 kvm, tre rum och kök räcker gott och en trädgård där jag kan odla lite och hägna in till mina svansbarn!
Då varken jag eller min dotter har körkort önskar vi att det finns buss eller tågkommunikationer i närheten.
Borås med omnejd, gärna mot Gbgs-hållet och en billig hyra...
Håll gärna utkik, det vore högst uppskattat!

 
Ta vara på varandra och på det som var och en av Er är duktiga på och mäktar med!
Var rädda, riktigt rädda om varandra!
Livet går så fort... se vilka som vill Dig väl och som genuint värnar och tar hand om Dig!
Se vilka som finns där när Du som mest behöver det!
Ta hand om dessa personer och byt inte ut Dem för att Du önskar förnyelse...
Det finns kompisar... bekanta och det finns vänner!
Det är De där riktiga vännerna Du ska vårda!
 
 De som aldrig vinner något på att hjälpa Dig och att finnas till hands... inte mer än att De glädjs med Dig och bara vill Dig av kärlek väl.
 
De kan sitta bredvid Dig tysta och bara vara... Du måste inte spela clown och underhålla Dem och De måste inte göra det samma för Dig!
 
De talar inte ned Dem Du lever med och De försöker inte rasera, dupera och manipulera och ej heller muta Dig!
 
De bara älskar just Dig!


Kramar om Er unika, underbara vänner som jag har!
<3
Kärlek
<3
Namaste

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela