jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Jaha... men det va la roligt då!

Publicerad 2015-02-23 21:55:56 i Allmänt,

Trött som en gnu öppnar jag kylskåpet och jag förstår först inte vad det är för brun sörja som droppar ned och ut över hyllorna och ned i fruktlådan och vidare ner över frysen in under... in under listerna.
"Men vad faaaan!"
Korken har visst inte skruvats på riktigt på chokladdrycken från Oatley så en si så där halvliter ligger som en sjö både inne i kylen och runt mina fötter. 
Jag blir lite förvirrad under en stund och vet inte riktigt vad jag ska göra utan följer rännilen med blicken innan jag finner mig!
Tillslut får jag in alla nyfikna svansbarn i vardagsrummet - tio väldigt förnärmande ögon - och fatt i en rulle med papper och disktrasan. 
Havremjölk kan bli nästan lite seg att torka upp... märkte jag!
Hur som helst!
Dagen kan ju bara bli bättre! Eller?

Idag har valpen inte tänkt sova... nej, idag har Molle jättekul hela tiden!
Det finns så mycket att bita och äta på! Livet är verkligen skitkul och man kan springa och hoppa! Upp på alla bänkar och hitta saker! Mmmm, en valp kan hitta på mycket... väldigt mycket! Man blir lätt stressad av att sitta på toaletten när man har en yster valp som vägrar att sova!
Dottern ringer och säger att hon väldigt hungrig är på väg hem så jag skyndar mig att slänga ihop en soppa med qournfärs, potatis, lök och morötter!
Aj som F-N! Där rök en bit av fingertoppen!
Den jäkla potatisskalaren bet mig!

In med fingret under kallt vatten och jag står en stund med lätt fascination över hur slasken färgas röd och att blodet inte alls har tänkt att hejda sig! Jag börjar fnissa lite hysteriskt över de små fingerplåster som jag tror vi har någonstans! Med halva toarullen runt fingret går jag igenom skåpet för att finna en kompress som jag tror mig ha sett och innan jag hittar den har jag lyckats blöda igenom pappret också!
Till slut med en stor "tut" runt fingret kan jag fortsätta med maten.
Med tuten lite gallant i luften vispar jag iväg med hela påsen av quornfärs så att det flyger quorn över hela köket och ut över hela bänken...
Det går bra idag! Jäääättebra!
Telefonen går hela tiden varm under detta och pga olika hundärenden är jag i stort behov av att ladda min mobiltelefon. I går kväll gick det inte då 3 skulle göra uppdateringar men inte sjutton gick det idag heller! Nej, då har det p.g.a dessa uppdateringar blivit fel på bl.a just den tjänsten om att ladda kontantkort.
Jag ljuger inte om jag söger att jag har testat 20 gånger idag både genom internetbanken och genom deras hemsida. 
GAH! Jag blir tokig!
Det var väl rrrrroligt då! *Suckar djupt*

Tänkte att jag skulle satt i en toning i håret nu ikväll men nä-ää så roligt ska vi i n t e ha det! 
Jag vill inte ens tänka på hur det skulle kunnat bli!
Nu sover valpen... min underbara Molle suckar lite i sömnen, troligtvis ganska nöjd över sina hyss denna dag! ;) Goa, knasiga pojke!

Var rädda om varandra där ute!
Se det vackra hos varandra och uppmuntra och stötta alla runt omkring Er!
Glöm inte att kramas mycket och länge och varför inte hånglas lite när man ändå håller på??
Kanske inte med vem som helst men med den där som man verkligen håller kär!
Mer hångel åt folket!

Kärlek! <3
 
Namaste!
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-02-23 22:09:36

Va fint du beskriver saker :) som läsa en bok .. Kram ❤️

Svar: Vad fint sagt av Dig!
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela