jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

If you truly loved...

Publicerad 2015-02-16 20:23:55 i Allmänt,

Allt omkring mig är fortfarande lite rörigt men jag börjar samtidigt att landa i min vardag och uppskatta den egentid som jag får tillsammans med min dotter.
Jag håller på att försöka reda upp hemmet lite och tar en dag i taget samtidigt som jag funderar på hur jag vill ha det så att det blir hållbart.

Äntligen har jag fått ett eget sovrum vilket känns helt lyxigt varje gång jag går och lägger mig!

Där sängen tidigare stod i vardagsrummet står nu köksmöblerna som jag målar/klär om.
Det blev ett stort lyft och jag kommer nog även att måla om mitt stora ekskåp så att det matchar bord och stolar.
Jag önskar att jag hade en liten container att slänga fullt med skit i för att skapa utrymme till saker som i nuläget står/ligger framme.

Till våren kommer ett gäng och hjälper mig med staket och omorganisering av trädgård samt uppsättning av kök! Yey!!!
Det kommer väl aldrig att bli tipp topp här då jag inte har kraft att hålla det i det skicket, det finns annat att lägga energi på som berikar mitt liv.
 
Imorgon får jag hem ett stort golv-vitrinskåp som jag ska måla om och ha som ett bokskåp!
Frågan är var jag ska göra av mina andra skåp... men det ordnar sig då jag behöver förvaring!

Molle växer och gror och han är kärleken personifierad, jag är helt såld på denna pojke!

Mitt känsloregister har gått igenom i stort sett alla nyanseringar för utom att skrika och bråka då det inte riktigt finns i mig...
Det har varit mycket tårar på grund av att jag känner mig så vansinnigt sviken av någon jag har valt att lita på under så många år.
Jag vet dock att jag kommer att komma ur detta hel också men det ä r mycket praktiska saker som gör att jag blir väldigt stressad över hela situationen.
Jag vaknar och försöker se positivt på världen!
Jag vet att jag är en bra människa och jag hoppas att jag till slut finner ballans i mitt och min dotters liv!
Kanske kommer det in någon mer människa i mitt liv som förstår mig bättre och som älskar hela mig trots sjukdomar och dålig ekonomi... någon som även älskar mina fyrbenta ungar och som uppmuntrar mig att nå mina mål!
Jag längtar efter att få bli ... uppvaktad, uppmärksammad och lite bortskämd!
Det är inget som jag någonsin har blivit...
Nu menar inte jag att denna någon ska överösa mig med dyra presenter! Det fins faktiskt andra saker som smäller högre än så! Att någon faktiskt lägger tid på mig!

Det är på något vis en mer harmonisk energi här inne nu, man behöver inte trippa på tå och det är skönt!
Jag hittar fler och fler fördelar!

Jag hoppas av mitt hjärta och själ att Ni känner Er kompletta och hela, att Ni känner Er uppskattade för precis De Ni är!
Vi är alla värda att få känna oss värdefulla, vackra och underbara!
Vi har alla olika skal, förutsättningar och möjligheter men en sak har vi gemensamt och det är att den enda person som Ni verkligen kan förlita Er på är just Er själva! Därför är det också viktigt att inte svika just Er själva genom att göra saker som Ni inte alls önskar eller vill! Det har jag gjort under hela mitt liv men nu har jag slutat med det!
Jag har varit tillgänglig för alla utom mig själv!
Jag har uppmärksammat och hållt om alla andras hjärtan förutom det viktigaste av alla... mitt eget!
Nu börjar mitt nya liv!
Precis här väljer jag nu att göra mitt avstamp till ett helt nytt och förhoppningsvis helt sagolikt liv!
Kan Ni alla lova mig att sträva efter en vackrare värld?
Jag vet att jag skriver om detta mycket... jag försöker nöta in det hos Er som läser min blogg! *ler*
Släpp Er ilska och ge varandra kärlek!
Le mycket och kramas ofta!
Hjälp varandra att härda ut, världen är hård och kall och endast vi kan förändra den... och det är med Dig själv Du kan börja!
Ha överseende med människor... Du vet inte Deras bakgrund och orsaken till Deras reaktioner!
Visa empati och kärlek till Dina medmänniskor!
Ta ingen för givet, alla är värda att tas på allvar!

Kärlek!
Namaste!
Marina

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-02-23 23:40:34

Grymt bra skrivet

Svar: Tack snälla!
Marina

Postat av: Gunnel Alsterbrink

Publicerad 2015-02-24 21:34:23

BRA Marina. Det ÄR tufft att dra runt allt själv. Men det innebär också att man inte har något att stå till svars för. Som jag sagt tidigare - allt har sitt pris. Och (nästan) allt har har sina fördelar. Vi får satsa på att ta tillvara fördelarna utan att låta priset bli för högt.
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela