jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Påsk idag ja...

Publicerad 2015-04-04 21:05:30 i Allmänt,

Igår brände jag en sjuhelsikes brasa... ja, det är ju påsk för tusan!
Jag kan säga om det finns några av Er som röker i sängen så skulle Ni nog inte fortsätta med det efter sett hur fort en madrass brinner och den rökutveckling som följer på det! 
Jag är chockad!
För hoppningsvis är det inte så många som röker på det viset längre!
Ja, så det blev vår lilla påskbrasa!

Idag fick svansbarnen ett stort påskägg med godis som de tyckte var tokgott!
De blev verkligen helt spattiga och vi hade så klart ett godisregn!
Jaha... och nu börjar De grannar som vill visa sig styva på linan...
Nu har De stora pojkarna plockat fram plånböckerna och dragit på sig storstövlarna, gått ut i trädgården med sitt följe av festfolk/familj för att försöka spränga världen i bitar med sina förbannade bomber/fyrverkerier/smällare!
Det finns EN familj här som är särskilt duktiga på att inte ta hänsyn till djur och natur och som älskar att förpesta bl.a mitt liv lite extra.

Aicha är så pass lomhörd nu mera så hon blir inte så rädd längre och då Emmy sedan nästan ett år inte finns hos oss längre smittar inte hennes extrema rädsla av sig på henne längre...
Men så har vi min lilla Lilly... min älskade Lilly blev så rädd nu att hon har gömt sig någonstans, jag vet inte ens var.
Jag blir så arg att det gör ont i mig och jag skulle kunna bli riktigt våldsam om jag fick tag på denne person när han var i färd med att tända på en stubin... man kan säga att då hade min stubin varit jäkligt, jäkligt kort!

Varför???
Och kom inte med den dåliga förklaringen att det skulle vara enligt tradition!

Tror Ni på allvar att det flyger påskakärringar där uppe mot den mörka himmeln som Ni måste skrämma bort?
I så fall kan jag upplysa Er om at NI har en på mycket närmare håll med ett raseri över att Ni skrämmer både vilda och tama djur på detta vis samt förstör vår natur.

Dessutom skulle jag kunna komma på hundratals andra ställen att stoppa dessa pengar som läggs på detta otyg.
Det finns människor som inte ens har råd att köpa sina barn ett påskägg eller som inte ens har mat på bordet och det är skamlig, rent skamligt att folk då skjuter upp hundratals och tusentals kronor rätt upp i luften!

För övrigt har vi haft ett riktigt underbart väder denna helg!
Solen har stått högt på en klarblå himmel och kvällarna har varit stjärnklara och krispigt sköna!
Tussilagon och krokus sträcker sig upp mot skyn och andra små bladverk börjar lite blygt kika upp från den mörka myllan! 
 
Till alla Er andra hoppas jag att Ni har en helt fantastisk och underbar påsk!

Jag önskar som vanligt att Ni är riktigt rädda om varandra och att Ni låter Era barn ha en "vit" påsk!

Kärlek!

Namaste

//Mina



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela