jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Liseberg by night!

Publicerad 2014-09-29 01:02:15 i Allmänt,

Igår åkte jag, Sanna och Anders - som är Sannas pappa - till Liseberg för att titta på Ghost.
Vi var där ganska tidigt så vi hann insupa atmosfären och även trycka i oss varsin våffla med grädde och hjortronsylt och det smakade inte illa kan jag berätta!

Jag hade för en gång skull en lyckad kombination av kläder på mig så att jag varken frös eller var för varm för en konsert ute en Septemberkväll.
Först kände jag mig lite "tant" bland alla tunnklädda svartrockare men faktum är att jag då hellre är lite tant och varm än "snygg" och isbit!
Sanna tyckte att jag såg gosig ut... ja, varför inte, gosigt är positivt!
Hm... må hända kan detta vara ett steg i rätt riktning mot att bli vuxen... osnygg och varm... praktisk liksom! *GAPFLABB* vilket är typ det absolut sista jag är! *Harkel* Men just då var jag nog ganska vuxen trots allt! *Bröstar upp mig lite* 
 
 
 
Då det blev en ganska stor pärs för mig igår så tog det sin lilla tid för kropp och knopp att vakna idag - trots ca 11 timmarns sömn - men när jag kände att jag hade lite energi och när händerna funkade slängde jag mig över spaden och grävde upp Dahlia-rotklumparna!
De var ju inte direkt små och nu ska jag försöka få bort all jord och lägga dem så att de håller sig torra, svala och frostfria under vintern.... utan att de ruttnar!
Hur ska jag lyckas med detta?? :O
 
Jag vill ju kunna njuta av samma blomsterprakt nästa år... ja, gärna ännu mer om det är möjligt!
Åh... *ser lite fånigt drömmande ut* jag längtar redan tills jag kan börja så mina första fröer... och där efter se dem gro så att jag kan förpassa dem ut till mitt lilla plastväxthus... som jag inte riktigt har kommit på vart jag ska och framför allt inte h u r jag ska vinterförvara det... hm. 
Det är liksom inte bara att plocka isär pinnarna och plasten och stuva in det någonstans då jag har silvertejpat ihop allt ihop för att få till någon som helst stadga. 
Ops!
Ja, hur som helst... kort och gott, jag längtar redan som besatt efter vårens första bleka solstrålar och tiden då man kan börja plantera ut och det inte finns någon riskt för nattfrost!  
Hm... det är ju ett tag tills dess! :( Typ åtta månader! 
 
***********************^^^^^^^^^^^^*****************************^^^^^^^^^^^^**********************
Vet Ni vad?
På Onsdag blir jag åter igen 27 år!

Jösses vad fort tiden går!

Jag hade totalt förträngt detta och hade i stort sett bestämt mig för att sova över hos en vän då för att kunna hjälpa henne med nattsök efter hennes försvunna katt...
Det verkade vara en passande dag då jag ändå brukar hälsa på henne på Torsdagar efter att jag tränat en hund som hon bor granne med.
Men något sade mig att det var något just den dagen men kom överens med både mig själv och min dotter att den dagen ändå skulle passa bra!
Sedan kom jag på... hm... just det... jag fyller 27 igen!

Då jag ändå inte brukar fira detta så kan jag ju faktiskt göra något som är mycket viktigare för mig och min lilla mor och far får helt enkelt komma och hurra för mig någon annan dag.

Självklart hoppas jag på att Nina hittar Muffin i natt...
Lilla pojke nu måste Du komma hem, vi saknar Dig!

 
Var nu så där innerligt rädda om Er själva, alla omkring Er och Era djur!
Värna om och vårda naturen som är vår moder, var aktsam om henne och visa vördnad!

Ta hand om varandra visa tacksamhet och uppmärksamma varandra!
Sträck ut den där handen och ta handen som sträcks ut...
Le mot varandra och öppna Era famnar, även Era hjärtan Ni vinner mer på det än att vara rädda för att bli sårade om Ni sänker garden... den där garden kan ställa till det så mycket och Ni kan missa så väldigt många, fina chanser!

ÄLSKA!
Älska varmt och hett och så innerligt som Ni bara kan!
Ring den där vännen Ni tänkt ringa så länge, imorgon kan det vara för sent... livet är bräckligt, kom ihåg det!
Ja, livet är skört och vi måste ha det i åtanke varje dag vi slår upp våra ögon och därför måste vi göra det absolut bästa vi kan av varje dag...men inte endast för oss själva utan för hela vår omgivning!
SPRID Er kärlek och ljus så att så många som möjligt får ta del av det och med den glädje som det ger kommer det få en fjärilseffekt att sprida sig likt en regndroppes ringar på vattenytan!
Jo, DU ensam kan ge den effekten!
Betvivla aldrig styrkan och den kraft som finns i kärlek!
Och om Du kan förmedla så mycket vackert vad kan vi då inte tillsammans ge?
Tänk vackra, glada tankar... det förändrar Dig innefrån och ut!
Misstro inte människor!

Många tänker så här: De vågar inte tro gott om människor förrän De bevisar och har gjort sig förtjänta av det!
Jag vill tänka tvärt om... jag vill inte misstro någon förrän... hm, det egentligen är lite för sent!
Som jag skrivit förr så har jag blivit sårad många gånger men även om det har varit helt oväntat många gånger och det har gjort fruktansvärt ont så vill... jo, jag vill verkligen tro att om inte alla så har De flesta goda avsikter och om De inte har det från början kanske men bara kanske kan jag få Dem på andra tankar... genom att faktiskt ge Dem en ärlig chans?
Men å andra sidan, hos mig får De bara EN chans.

Kramar om Er alla!
Och önskar att Ni känner Er trygga, tillfreds och älskade!

Kärlek!

Namaste

Marina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela