jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Äh... shabby chicar lite bara.

Publicerad 2014-09-19 01:28:00 i Allmänt,

Jag har börjat måla igen... efter väldigt många år har jag tagit penseln i hand igen men nu på ett helt annat sätt än förr.
När kroppen klarar av det har jag målat och jag använder mig av en underbar färg där jag slipper allt slit med underarbete!
Inte nog med det så torkar denna färg oerhört fort vilket innebär att man nästa omgående kan måla ett andra lager.
Det är toppen då jag alltid får passa på så länge som kroppen håller!
Att skapa är så oerhört stimulerande!

Så här såg det ut på altanen innan jag gick loss med färg och kniv på stolar och soffa!
Ni ser en liten skymt av en av stolarna nere i högra hörnet.

 
Nedan: Så här ser vår altan ut nu.
Mycket ljusare och finare!
Jag må ligga lite efter med det sk. shabby chic... men nu kör jag på! *ler*
Den trasiga byrån vid fönstret ska Micke få laga innan jag målar om den också.


Ikväll tog jag med mig lite snorpapper och varmt kaffe ut på altanen...
Jag tände ljuskronan och målade en gammal, ful silverbricka som jag hade liggandes inne i ett skåp och som jag inte minns när jag senast använde.
Tyvärr tog jag ingen "förebild" men så här blev den:
 
 
Jag tycker den blev lite rolig faktiskt!
Den är tillräckligt mysig utan att ta fokus från det som man vill pryda den med!
Självklart kommer jag att arrangera något käckare än det som jag slängde dit när jag skulle fota!
Övning ger ju för färdighet så jag får införskaffa mig lite loppisprylar plus att jag hoppas att denna hobby är något som jag kan kombinera med Mickes snickartalang.

Det gäller att hela tiden finna sin balans och att ta det lugnt.
Jag sitter ner och jag tycker att det är så fantastiskt kul att se hur det hela växer fram till något totalt olikt hur det från början såg ut!

Imorgon hoppas jag att jag mår ännu lite bättre och att jag kan åka och köpa mig lite mer färg!

Må gott och ta hand om Er!
Ge varandra kärlek och omtanke i både ord och gärningar!
Var så väldigt rädda om alla omkring Er!
Var hopplöst förälskade, gör galna och helt tokiga saker!
Dansa i regnet och kyss varandra eldigt!
Lev idag!
Inte igår... inte imorgon utan precis nu och där Du precis just nu är!

Kärlek

Namaste

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-20 02:28:11

Jag tycker också att det är kul att måla!
Brickan var väldigt fin. Du är duktig Marina.

Svar: Tack snälla!
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela