jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Altanen tar mer och mer form...

Publicerad 2014-09-24 00:50:09 i Allmänt,

Att forma något är ju fantastiskt roligt och nu har jag även klätt om stolarna och dragit över lite darkwax på stolarna och soffan.
Tyget är gamla kaffesäckar i jute, de var väldigt stora så jag har två stycken till salu om någon är intresserad!

Jag är nöjd med resultatet och ska bara pilla lite med nya kuddar, gardiner osv. i mer höst/vintertoner.

Ett litet pelarbord har jag också hunnit måla och jag är supernöjd!
Jag laddar och hämtar kraft för att måla ett linneskåp på samma vis!
Kul och inspirerande men jobbigt!
Sedan har jag två små byråer, en liten störrre byrå och en stor äldre byrå samt lite småsaker spm ljusstakar och en lampa som ska målas om!
När man är klar blir det till att leta på loppisar och auktioner!
Men det tar ju ett litet tag då det som sagt är lite krävande även om just denna färg är väldigt smidig att arbeta med pga av att inget förarbete så som slipning, grundfärg o.dyl krävs...

 
 
Stolarna med kaffesäckar så även korgmöblerna som jag också ska försöka måla så småning om...


Pelarbordet.

 
Min hosta och förkyling vill som vanligt inte ge med sig och jag låter som ett kruppbarn!
Idag var jag på föräldrarmöte och satt där och hostade lungorna ur bröstet emellanåt... "Här får Du lite!! Och här får även Du lite... och inte ska väl Du sitta där helt frisk, här...!" 
Ja, lite så kändes det även om jag begravde hela ansiktet i armvecket.
 
Så kallt det är ute nu!
Det blir faktiskt till att plocka fram vinterstövlarna nu, detta kände mina små tossingar idag!
Jag beställde en tunnare täckjacka idag, typ höstjacka.... och när jag betalat tittar jag på leveranstiden... 20-40 dagar. Men vad f-n! Jaha, tjejen beställer in kläderna från Kina... det var väl skojigt, då har det hunnit bli snorkalla vintern, jag ville ju haft den typ... NU!


Men, men det blir bra när den kommer hur som helst... hoppas att den passar!

Var rädda om varandra ALLTID!

Älska!

Namaste!

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2014-09-24 12:15:39

Och så väldigt, väldigt vackert det blir.

Svar: Tack! <3
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela