jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Vår?

Publicerad 2014-03-08 20:30:31 i Allmänt,

Igår på kvällen öste regnet ned tillsammans med en stormliknande vind som piskade vattnet över asfalten!
Då vår trädgård redan har intrycket av en leråker kände jag en fullkomlig förtvivlan över det faktum att vi ska vara hundvakter i en vecka åt en busig valp som absolut behöver få röja loss emellanåt. Hon fick givetvis duscha i stort sett det första hon gjorde lilla tösen... 
 
Idag kom våren tillbaka, solen hade beslutat sig för att visa sig och fåglarna sjöng i kör av lycka!
Jag beslutade mig för att plocka fram lite krukor och förplantera lite fröer! 
Hundarna var våryra och sprang vilt i trädgården tillsammans med valpen!
Alice försökte undkomma den lilla vilda som mer eller mindre satt fast i hennes ben som en liten igel och då Alice är lite för snäll säger hon aldrig ifrån. En som där emot säger ifrån är Zappa som utnämnde sig själv till förste valpmotståndarpolis och Alice-beskyddare. Zappa går emellan och ropar "Lägg av, lägg av, lägg av !!!!!" Och med stor pondus över hela sig reder hon upp situationen, Disney bugar sig djupt och viker av från platsen i ödmjukhet för ungefär en minut innan hon beslutar sig för att försöka på nytt!
 
Är man fem månader ung är hela världen en enda stor lekplats, allt måste utforskas och allt måste testas! "Kan man ballansera på fönsterbrädan?" "Vad händer om jag hoppar upp på bordet?" "Om jag hoppar upp på Marinas mage när hon ligger ned i soffan och dricker kaffe, vad händer då?"
Jag kan berätta att jag har svar på alla tre frågor och att jag efter den sistnämnda var tvungen att hoppa in i duschen...
Hon är så väldigt förtjust i snälla Alice och vill busa men hon vill även vara henne nära när hon sover... dvs om hon inte kommer plats intill mig!
Nu ligger hon och Alice nedanför soffan, lite omlott och Disney snarkar så att tapeterna krullar sig!

 
Alla valpar är söta men Disney är Ûbersöt, hon är verkligen en av de sötaste valpar jag har sett!
Hennes mun vill man äta upp som den lilla bakelse den är! Se detta lilla underbett!

 
Jag hoppas att vädret håller i sig och att våren verkligen står i startboxen för att göra en fullkomlig racerstart! Jag vill kasta av mig tunga vinterkläder och göra hoppsanskutt i solen! Inte för att jag rent fysiskt k a n göra hoppsanskutt men jag vill göra det mentalt! *övar lite "Hopp, hopp, hopp!!"

Igår uppdagade jag något inte alls trevligt när jag städade ur hundarnas säng och drog ut den...
Halva väggen där bakom var full av fukt och mögel!!! Detta är mest troligt skälet till varför jag har legat med den huvudvärk och snuva som jag har haft en längre tid under natten.

 
Micke hittade källan till fukten idag... Stupröret ute hade gått sönder och när det har regnat har det sprutat ned hela fasade så till vida att teglet har blivit helt poröst och släppt igenom vatten.
Micke satte upp ett nytt stuprör och kommer att åtgärda det hela inom kort!
Tack och lov lever man med en handyman!

Bläddrade igenom reklambladet från Ö&B idag och såg ett miniväxthus/drivhus som verkade väldigt prisvärt! 
Jag tror jag ska önska mig det i morsdags-present som typ infaller om två månader...

Var rädda om varandra!
Visa varandra respekt och kärlek!

Älska!

Namaste

Kramar; Marina


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela