jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Valpis och gyttja!

Publicerad 2014-02-16 23:56:54 i Allmänt,

Att andas med bröstet är inte bra och det känns som att jag har mitt bröst ända uppe i ansiktet... Dvs jag andas allt för högt och ytligt - inte att jag har köpt en ovanligt effektiv bh - och känner mig väldigt stressad, vilket jag också är. 
 
Det är mycket nu - men jag löser det - uppriktigt det är väldigt mycket nu - det fixar jag så klar - fast...
 
Hade det varit sommar hade det hela inte varit fullt så komplicerat men att rasta en liten valp X antal gånger i en trädgård fylld av djup gyttja är inte så jätteroligt... Då hon inte har lärt sig att kissa i koppel är detta dock det enda att göra! Gummistövlarna sugs fast i geggan och ett "swoppande" ljud hörs var gång man drar upp foten vilket jag lyckades göra utan att vare sig ljudet kom följande och ej heller stöveln! Än så länge har jag lyckats hålla mig på fötter men det är ett under så som man halkar omkring! 
 
Jag förstår mig inte på denna trädgård!
Hm... Kanske skulle man hyra ut den för gyttjebrottning då skulle man få ngt kul att titta på samtidigt!
Hur som helst hoppas jag att vi snart har möjlighet att bygga över ett trädäck på en stor del av det mest geggiga! 
Till våren hägnar vi även in hela baksidan och då vill jag bygga lite agilityhinder, jag tror det skulle kunna roa några ur flocken. Micke hjälper mig säkert med det, det kan ju bli ett roligt projekt! 
 
Något att se fram emot helt klart.... 
Men det är ju några månader tills dess tyvärr! 
Man blir uppgiven...
Det kan ju låta fånigt men de gånger som flickorna rastas i trädgården knäcker min rygg och mina händer av allt tasstorkande och golven är konstant smutsiga, det är så tråkigt! 
Ofta blir de så smutsiga att jag får duscha dem och det innebär vissa svårigheter också...
 
Nu vill jag ha snö och kyla!!!!
Jo, Ni hörde rätt, JAG vill ha kyla! 
Jag avskyr detta eviga regnande och då jag vet att våren inte slår till med all sin kraft förrän om kanske två månader så föredrar jag faktiskt snö som sakta under vårsolens starka strålar smälter än detta gråa, mörka, blöta som fullständigt knäcker mig! 
Så mycket onödig energi som går åt och energi är ju som Ni vet en bristvara hos mig!
 
på Tisdag kommer en familj och träffar valpis och jag tror och hoppas mycket på Dem...
På Onsdag ska jag följa med en man och hämta sitt nya svansbarn! Han kommer långväga för att hämta sin nya vän och det tycker jag är så fint! Det kommer att bli riktigt bra tror jag Då mannen ifråga verkar så mjuk och fin! 
 
Just nu är det tyst och lugnt... Alla svansbarnen sover men jag vet också att lilltjejen vaknar omgående om jag reser mig upp. 
Hon blir helt förkrossad om jag går utan henne...
det har varit mycket för denna lilla flicka! 
Hon är så fin, riktigt vacker och hon är ljuvlig till sättet! Mjuk, nyfiken och pigg! Jag är det fjärde stället hon är på under sitt korta liv om man räknar med uppfödaren och ändå visar hon en sådan tillit och hon knyter an omedelbart! Hon är allt en liten pärla. 
 
Jag hoppas den lilla fröken kan sova i natt... 
 
Var nu riktigt rädda om Er och ta hand om och lyft De som finns i Er närhet! Visa kärlek och omtanke! 
 
Älska
 
Namaste
 
Marina
 

Kommentarer

Postat av: Inger Trygg

Publicerad 2014-02-17 05:45:55

Kyla och hård mark underlättar. Snö lyser dessutom upp :)
Kram du goda människa ♥

Svar: Ja, snö är ju dess utom så rent och fint! :)
Marina

Postat av: Gunnel Alsterbrink

Publicerad 2014-02-18 16:35:50

Du kanske kunde ha en vid balja som de måste gå genom (kanske stå en stund också) när de går in. Då blir du väl av med den värsta leran så att det blir lättare att torka dem sedan? Kanske t.o.m. ha en eller ett par handdukar liggande efter baljan?

Svar: Hm... risken är att det blir ännu mer gyttja... och efter en hund skulle man bli tvungen att byta vatten... det skulle bli rätt jobbigt! :ODet hade varit så skönt om man hade haft en groventre med duschslang, klinkers osv. Men man kan ju inte få all här i livet!
Marina

Postat av: Gunnel Alsterbrink

Publicerad 2014-02-18 17:24:51

Du har ändå det viktigaste - ett gott hjärta och ett gäng svansbarn...

Svar: Tack, fina Du! <3
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela