jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Sömn...

Publicerad 2014-02-17 16:14:00 i Allmänt,

Nu skulle jag egentligen passa på att sova lite...

Flisa och resten av gänget har kommit till ro och efter allt för få timmar skulle jag behöva sova en stund jag också!

Lilltjejen somnade så gott i natt efter sista kissen klockan 02.00 medan jag låg och försökte få ordning på mina tankar i flera timmar!
06.30 råkade Alice väck valpis och jag höll på att svimma när jag följde med henne ut i trädgården iklädd endast trosor, jacka och gummistövlar!
När jag sover för lite funkar inte min kropp och jag får frossa, blir illamående och helt matt, jag var så rädd att jag skulle krascha där ute i geggean!
Strax efter 08.00, när Alexandra gått till tåget slappnade Flisan av igen och somnade om några timmar, tack och lov!
 
Altanen var en enda stor röra av ingrodd gyttja idag... fönsterbrädan var det stora, svarta tassavtryck på... duken (hrm...) kuddarna, plädarna, Biabädden och filten där i... och g o l v e t!!! Ja, hjälp vad det såg ut efter det valprace som Disney, Flisa och Alice hade igår!
Så en stor del av förmiddagen försökte jag svabba loss all smuts från golv, väggar osv. 
Det gick så där... då Flisa får panik när hon inte ser mig! 
Biabädden var nog ren i högst en minut innan hon kom klampande upp i bädden med ett gammalt ben hon hittat i trädgården!

 
 
 
Idag strålar solen över en blekblå himmel!
Jag hoppas att dessa strålar kan slicka markerna och göra dem torra och fina!
Man förnimmer våren i luften men jag har svårt att tro att våren skulle göra sitt intåg i Februari!
Det är väldigt märkligt...  17.e Februari står jag i t-shirt, joggingbyxor och barfota i foppatofflor och städar altanen!
Förra året låg snön i drivor och det var kallt, riktigt kallt vilket det har varit ivarje fall de sista sju åren om jag minns rätt!
Yes, jag vet! Jag var en av Dem som beklagade mig då vintern var så förbaskat lång och kärv... jag skulle beklagat mig igen och igen om fallet vore så nu också då min kropp inte alls klarar av den långa kylan.
MEN samtidigt så är charmen med att bo i norden just våra årstider!
Det känns dock lite som att dessa årstider inte riktigt har hållt sig till sina månader!
Vissa år har det varit vinter i ett halvår för att sedan inte ens bli någon sommar... och efter en lång, mörk och kall vinter suktar man efter solen, värmen och ljuset!
Den vecka eller två som vi har haft snö här i år har jag uppskattat det...

Mina ögon går i kors... jag ska försöka komma i säng tidigt ikväll och hoppas att John Blund står redo vid min sida!

Ha en fortsatt fin eftermidag och kväll och var snälla mot varandra!

Kramar om Er alla! <3

Kärlek

Namaste

Marina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela