jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Jag vill inte!

Publicerad 2014-02-14 01:00:00 i Allmänt,

Jag vill inte....
Nej, jag vill inte men ibland får man göra saker för sin egen sinnesro skull även om det kommer innebära en kollaps eller fullständig utmattning!
Jag kan inte blunda...

Det får lösa sig på något vis... just nu vet jag inte hur men det måste ju lösa sig och då gör det också förhoppningsvis det!
Just nu snurrar det i hela huvudet och jag försöker finna råd för att allt ska lösa sig på bästa möjliga vis och så att de åtagande som jag har tagit till mig inte ska bli lidande!
 
Jag tar några djupa andetag!
Jag tar några till för säkerhets skull... 
 
Om Ni råkar känna lite underbara familjer med mycket tid och kärlek som söker en ny familjemedlem i form av ett svansbarn så snälla rara vidarebefordra Dem till mig!
Ni anar inte vad akut det är för många djur och hur väldigt många det är som bara drömmer om en varm och trygg famn att landa i...
Det är så många som ger upp om sina djur... och fort ska det gå... och alla tror De att De är ensamma i detta och att jag endast har just Deras ärende för mina ögon!
Ibland mäktar jag inte med... och ofta gråter jag...
Bittert rinner tårarna i vanmakt och jag känner mig värdelös för hur gärna jag önskar hjälpa och hur mycket tid jag lägger ned så är det aldrig nog!!!
Jag ska inte behöva berätta för folk hur sjuk jag är för att De ska förstå att jag egentligen pressar mig mer än vad jag borde, De borde förstå ändå!

Ibland får man lov att känna sig liten och obetydlig, ibland får man känna sig svag... för att åter igen resa sig i styrka!
Nej, jag ger inte upp, jag ger aldrig upp kring Dem som ensamma inte kan föra sin talan men ibland bryter jag ihop, så är det!
Mår man aldrig bra är det lätt att falla även mentalt då man önskar att man är starkare än vad man i själva verket faktiskt är.

Jag drar några djupa andetag och ruskar lite på mina lemmar och peppar mig själv: "Kom igen, Marina! Kom igen!"
Jag fixar väl detta, visst gör jag väl det, på något vis gör jag det!

Det är väldigt få, om ens någon som vet hur dålig jag är...
Men hur skulle Ni kunna veta då jag ogärna berättar eller visar hur jag mår!
Kanske är jag inte tillräckligt modig att berätta... kanske vill jag inte verka svag, kanske önskar jag inte bli sedd för mina diagnosers skull utan för den jag är som individ!
Vissa dagar brinner min kropp bakom en leende stenmask... så är det tyvärr och det är ju ett val som jag själv tar så jag tar inte för givet att någon ska visa mig hänsyn över något Ni inte är medvetna om eller som jag inte har g j o r t Er medvetna om.


 
Kyss Er partner långsamt, innerligt och lidelsefullt och berätta hur mycket hon eller han betyder för Er!
Förklara för Dem Ni älskar hur mycket De betyder för Er och att De duger exakt så som De är!

Ta inte varandra för givet... det är bland det värsta man kan göra, näst intill oförlåtligt!

Klockan är en timme in på Fredagen den 14.e Februari... Alla hjärtans dag.
Alla hjärtans dag handlar om att med lite extra omtanke visa Dem man älskar sin uppskattning...
Detta måste inte ske i dyrbara gåvor utan i ord, omtanke...
Det är ju egentligen ganska tragiskt att vi måste ha en dag som denna, vi borde alltid ta hand om varandra på bästa möjliga vis! Vi borde alltid behandla varandra med vördnad och kärlek men ibland glöms det bort och vi börjar just att ta varandra för givet! Bryt det mönstret och se... verkligen SE varandra!

Kärlek!
 
Namaste!

Marina
 
 

Kommentarer

Postat av: Gunnel Alsterbrink

Publicerad 2014-02-14 20:28:23

Som Mark Levengood har lär ha sagt:
Det är bara att bryta ihop och komma igen...

Vad gäller det första har man inget val när man har nått en viss punkt - man bryter ihop.
Del två är svårare men har man ett mål så är det en stark drivkraft för att komma igen.

Var rädd om dig! Du är för värdefull för att går förlorad <3

Svar: Nu fick Du mig att gråta Gunnel!
Marina

Postat av: Gunnel Alsterbrink

Publicerad 2014-02-17 13:37:35

Håller dig i famnen - där kan du gråta så länge du behöver. Känn mina armar runt dig... <3

Svar: Tack fina Du! <3
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela