jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Sommarfesten!

Publicerad 2014-08-26 21:18:00 i Allmänt,

Det regnade men trots detta lite trista väder blev det en varm och hjärtlig fest!
Menyn som serverades var; Pasta/pestosallad med kall vitlökssås och vitlöksbröd. På detta följde rabarber och hallonpaj med vaniljsås! 
Femton glada människor knöddes in på altanen och vi hade det så mysigt tillsammans!

Dukat och klart, nu fattas bara gästerna.


Efter maten.

De som hade skjuts och De som körde åkte relativt tidigt och kvar blev vi fem friska själar som fortsatte natten med sång och skratt!
Nu några dagar efter är jag fortfarande trött men min själ jublar då det alltid är så glädjande att få prata och umgås med människor som bjuder på sig själva och där man konstant känner sig älskad!
 
Jag och Alice gosas. Lilla Kerstin ligger varm och go i mitt knä.
 
Att vakna upp och äta frukost med några av sina bästa vänner är även det en absolut ynnest, det känns som att festen fortsätter ett tag till och med tanke på hur länge vi satt uppe och intog lite starkare drycker fick De snällt umgås ett bra tag in på dagen.

Jag är så innerligt tacksam över de vänner som jag har i mitt liv och de riktigt äkta, genuina människor som finns omkring mig och som får mig att känna ett värde.
Mitt liv handlar om mig och här är det jag som har huvudrollen och för att det ska bli så bra som jag önskar vill det också till att jag har bara de absolut finaste och bästa människorna vid min sida som stöd, peppning och för att dela glädje med och det känner jag att jag har nu!

Jag kan inte bara tänka på alla andra utan jag måste tänka på mig själv och hela tiden sålla bort människor som inte vill mig väl, bedrar, ljuger och som inte får mig att må bra... 
Det är tråkigt och det är känslosamt på många sätt och vis men jag mår så mycket bättre att ha de människor kvar som jag verkligen i hjärtat vet bryr sig om MIG!

Idag kom min fina vän Ami hit och som vanligt såg hon lika fräsch ut som den lilla nyponros hon är!
Hon såg inte ett dugg sliten ut efter den sena timme (eller tidiga beroende hur man ser det ) som vi satt uppe i Lördags. Med sig hade hon en av de Berner senner-pojkar som hon hjälper till att ta hand om. Just denna pojke hade aldrig varit här förr och vi trodde att han skulle tycka att det var kul att träffa alla tjejer och framför allt Alice.
Och... det gjorde han ju... fast inte riktigt så som vi hade hoppats på!
Vegas heter nu mera Jucka! För han både gick, stod och satt samtidigt som hans höfter rörde sig i bästa Elvis-mooves mest hela tiden.
Alice fattade nog inte riktigt vad han höll på med och har ju väldigt svårt för att säga ifrån... så han fortsatte helt enkelt!
Lilla gubben, det blev helt klart för mycket för honom och efter en promenad var han helt slut när han försökte hänga på denna lilla blondin!

Då Micke fortfarande är sjukskriven har vi även nu efter sommarlovet kvar Mickes barn varannan vecka hos oss.
Vardagen har åter infunnit sig med skola, tider och trötta barn och ungdomar!

Var nu innerligt rädda om varandra och alla omkring Er!
Älska och utsöndra kärlek från varje por, både Ni och andra mår så mycket bättre av det... och mår andra bättre mår också Du och andra i dennes omgivning bättre... Det är faktiskt så! Glädje, kärlek och positivitet smittar! Tyvärr verkar det som farsoten hat, avundsjuka och gnäll verkar smitta fortare och kraftigare och därför är det extra viktigt att vi genomsyrar vår omgivning med all den kärlek och omtanke som vi har så att det sprider sig riktigt fort!

Kärlek!

Namaste

//Mina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela