jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Om änglarna hörde...

Publicerad 2014-08-21 01:05:16 i Allmänt,

Tänk om jag kunde ropa så högt att änglarna hörde...
Tänk om jag kunde uttala en besvärjelse som lät mig hålla om Dig igen....
Kanske kunde jag bygga mig en stege.. en stege som tog mig till andra dimensioner så att vi kunde klättra till varandra när längtan blev för stark.
Eller en bro... en bro mellan två världar och där skulle vi mötas... där skulle jag bo!

 

Jag saknar Dig så innerligt, i mitt hjärta finns ett tomrum... ett rum som alltid kommer att stå tomt i väntan på Dig.
Ja... jag ser Dig och visst jag hör Dig och ibland känner jag Din andedräkt mot min kind eller hand men jag önskar jag kunde ligga bredvid Dig och inandas Dig, lägga handen mot Ditt bröst och känna hur lugnt och metodiskt Ditt hjärta slår. Jag vill åter se in i Dina vänliga, mörka och så insiktsfulla ögon... höra Dina andetag och smälta samman med Dig.

Du var det vackraste och jag vet att Du väntar på mig och en dag kommer jag att få återuppleva detta och känna en obeskrivlig lycka.

Du fattas mig... varje dag, varje minut som går så fattas Du mig och ibland känns det så starkt och svårt att jag inte kan andas. Det känns som att någon sitter på mitt bröst och tar strupgrepp på mig... och jag kan inte slå mig fri!

Det var Du och jag mot världen och det gjorde vi så bra! Vi var det bästa teamet och ingen kunde vara stoltare än jag!

 
I tio år älskade jag Dig varje sekund! Du var min och jag var Din... det går inte i ord att beskriva vad jag önskar att jag kunde hålla Dig i famnen igen känna hudens värme genom Din päls! Få Dina tröstande, långa pussar när jag var ledsen... Du kände så väl mina sinnestämningar. Hålla Din tass i min hand! Dessa vackra, stora tassar med "tofflor"... Dina öron som ystert guppade för varje steg på promenaderna och som alltid fick mig på gott humör! Dessa mjuka, gosiga öronlappar! 
Du var perfekt på alla sätt och vis!

Jag måste bara på något vis kanalisera min sorg... så jag skriver... jag skriver om Dig!

Jag är så tacksam för alla minnen.. jag har så många fina minnen!
Vad roligt vi har haft och vad mycket tid vi tillbringade tillsammans! 
Du var så skör och blev en så stark och välballanserad tjej... vi växte tillsammans!
Vi lärde av varandra och av livet! 
Du underbara Emmy... min ängel... jag kippar efter luft, tillräckligt för att överleva!

Jag älskar Dig för alltid och in i evigheten!

Din mamma! <3

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-21 14:54:56

Herre gud... Min älskade vän... <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela