jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Dömer Ni kärlek??

Publicerad 2014-04-17 23:40:00 i Allmänt,

Denna veckan har min dotter haft påsklov och jag har fått promenadsällskap, det har varit riktigt mysigt! Vädret har tills idag varit helt underbart att gå och prata, skratta och tramsa lite i... 
Idag passade vi även på att åka en sväng till min mor och far för en liten påskfika! Lilly och Alice fick följa med och de hade väldigt bråttom, de kunde inte komma av tåget snabbt nog! 
De vet att det vankas korv när de kommer dit och idag fick de ju även tårta men det bästa är nog att de får någon form av "egentid" med mig.
 
Det lever ett väldigt förälskat par i Mark kommun...
Vissa anser visst att Deras kärlek inte är fin nog! Och en del snedvridna idioter anser att denna kärlek är ful, äcklig och fel... Så fel att misshandel och hot blir berättigat! 
 
Detta är ett medelålders par, ett par som alla andra bara önskar få leva sina liv i fred Och att få åldras tillsammans! Att kunna hålla varandras händer på promenaden, att umgås med vänner, arbeta... En önskan om att slippa be om tillåtelse över att existera! 
 
Nu har en andra misshandel skett på en av dessa män...
Ja, jag tyckte inte att det var nödvändigt att berätta att paret ifråga är av samma kön då jag inte anser att det spelar någon som helst roll! 
Denna gång misshandlades han utanför sin arbetsplats, ett ställe där han kände sig trygg!
 
 
 
Jag blir så in i helvetes förbannad på idioter som tror att De kan stoppa människors kärlek till varandra!
Vad ger Dem rätten till att förminska någon annan människa på detta viset?
Vilka tror De att De är!
Dessa män älskar varandra och om man av något skäl har ont av Deras kärlek så välj då att titta åt ett annat håll men ha då också i åtanke att den som bör skämmas är Ni som ens vågar och kan med att döma någon annans rätt att älska och bli inte förvånad den dag någon vänder ryggen till Er!
 
Jag vet att det låter som en klyscha men jag tror inte på "uppdelad" kärlek... När jag blir förälskad blir jag det i människan, vare sig det är en man eller kvinna! Jag blir inte förälskad i ett kön, för mig är individen, attityden och själen innanför all hud och kött som jag attraheras av! 
 
Ska vi då acceptera att neandertalare tar över våra gator?
Ska vi inte stå upp för varandra i kärlekens namn?
Vi får inte tolerera att detta sker i vårt samhälle och tillsammans måste vi stå kloka och starka så att vi kan skrapa bort den skit som dessa "människor" för mig är! 
Jag skäms över att en del människor är så intelligensbefriade och fördomsfulla att De inte ser att kärlek är vackert och fint och att det inte endast handlar om ngn förbannad biblisk version om att avla barn. 
 
Jag känner att jag svamlar lite nu, dels av att mitt huvud är fyllt av "bomull" på grund av att jag inte har tagit min spruta på några dagar men även på grund av att jag blir så frustrerad och egentligen bara vill slå huvudet i väggen av förtvivlan!
Jag blir nämligen så ARG och fullkomligt förtvivlad! 
 
Hej!
Jag heter Marina Alice Billhage och jag är bisexuell!
För Er som inte redan visste det kan göra ett val NU hur Ni ställer Er till det och om det förändrar Er syn på mig... OM det förändrar Er syn på mig så tycker jag oerhört synd om Er då detta är en del av vad jag är och alltid har varit! 
 
Var rädda om varandra! 
 
Älska! 
 
Namaste
 
Marina 

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2014-04-18 10:25:35

Näe, det är inget svammel alls, du har så rätt i det du skriver. Det gör ont att läsa om allt dessa män drabbats av. Samtidigt så förvånande då man trodde att samhället utvecklats att stå över detta vansinniga tänk...........
Man kan bli arg på mycket här i världen, men på kärlek?????? Kan inte förstå det.

Svar: Ja, det är verkligen helt fruktansvärt och det gör mig så otroligt ledsen!
Marina

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-04-18 16:59:38

Hej Marina!!

Svar: Hej, hej!
Marina

Postat av: Kajsa

Publicerad 2014-04-18 19:34:47

Hej jag heter Kajsa och jag är också bisexuell!

Svar: Ha,ha,ha! Du är underbar!
Marina

Postat av: Jess

Publicerad 2014-04-19 22:44:53

Jag blir också arg när man inte låter par av samma kön vara! Fast jag är totalt hetero så anser jag att kärlek oavsett till vem ALDRIG kan vara fel! Min dotter har massor med bisexuella vänner som hon umgås med dagligen utan att vara det själv. Nä låt var och en älska vem den vill och som sagt, stör det dig se åt andra hållet när du passerar. Idioter finns det till allt !
Glad Påsk trots allt!

Svar: Ja, det är så absurt att ngn kan se det som ett så stort hot att De måste bli våldsamma... Vansinnigt och fullkomligt sjukt!
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela