jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Sol och huggormar!

Publicerad 2014-04-26 22:28:00 i Allmänt,

Åh, vad solen är skön och varm!
Naturen glänser och visar upp sig i en sprudlande skön grönska och både jag och mina svansbarn njuter men ack vad trött jag blir fort och med det illamående och yr!
Jag har njutit så mycket jag orkat och inne lortar det totalt igen!
Skinnet spänner och jag kan fortfarande efter duschen känna solstrålarnas varma smekningar mot min hud!

Nu har kläderna krympt så där märkligt igen...
Ärligt talat är jag så trött på det där vinterhullet som jag alltid lyckas samla på mig!
I somras var jag storlek 36 och nu med en bullmage utan dess like si så där en storlek 40... jag känner mig tung och klumpig!
Min kropp mår mycket bättre när jag är lätt... 

Det verkar vara ett huggormsår, jag har sällan hört så många som har träffat på dessa zickzack-mönstrade reptiler och jag fasar och är väldigt allert på allt som prasslar och rör sig när jag är ute på promenad med mina svansbarn! Jag är fullkomligt livrädd för att de ska bli huggna!
Annars tycker jag att ormar är fascinerande och väldigt vackra men för en hund ser de ut som rörliga, roliga pinnar... farligt!

Just nu halvsitter Zappa bredvid mig, hon gäspar och ögonen blinkar medan hon samtidigt tigger om uppmärksamhet fast hon är så trött att hon vinglar!
Dagar likt detta är vi ju ute i stort sett hela dagarna i trädgården plus de obligatoriska promenaderna och det tar så klart även på dessa små damer och då är det mysigt och gott att krypa intill matte i soffan på kvällen och bara ge och få kärlek i massor!
Mina flickor är renaste kärlek, de är så underbara och ger mig så otroligt mycket varje dag, vad hade jag gjort och varit utan dem?
 
Och tänk... bara tänk om det fannns fler som förstod hur fantastiska våra djur är och om fler kunde ge sig tid att rädda dem... Det är så många som far så fruktansvärt illa, tänk om vi var fler som engagerade oss, så starka vi skulle vara tillsammans!
Om folk bara kunde inse hur mycket man får tillbaka...
 
Och tänk... tänk om fler kunde ta sitt ansvar och älska sina djur och ta hand om dem till deras sista andetag... 
Om jag tänker på detta ofta? Tycker Ni att det är ett återkommande ämne?
Ja, visst fasen tänker jag på det ofta, allt för ofta för att det ska vara hälsosamt...flera gånger om dagen... mest troligt för att jag har det så nära inpå.

Vet Ni? Mina mest intressanta samtal har jag just med mina och andras djur!
De är intelligenta, inte självupptagna eller arroganta och de vill bara så väl!
Det är så enkelt!

Då det är sommarvärme ute tänkte jag fått mig lite sommarfina ben... det vill säga inte så vinterpälsade och för att göra det hela lite mer intressant så köpte jag vax. Jojomensan, fint ska det vara! Faktum är att jag köpte detta för att jag alltid brukar slakta mina ben med rakhyveln!
Men... det får nog ändå bli en fortsatt ansning med hjälp av rakhyveln i fortsättningen trots allt för det där förbannade vaxet var uselt!
Det var överallt! Verkligen ÖVERALLT!!
Som seg kola hängde det i trådar både från bord, telefon och händer och inte ett hårstrå ville släppa med hjälp av denna smet!

Jag satt likt ett gigantiskt flugpapper (fångare) i min solstol, totalt vettskrämd över alla insekter runt omkring mig som jag ofrivilligt kunde fånga på mina ben!
Idag försökte jag även att vaxa min dotter... med samma dåliga resultat! Nej,vax från Weet köper jag då inte igen!

Over an out for this time folks!
 
Kärlek och omtanke!
Ljus och styrka!

Namaste

Marina

Kommentarer

Postat av: Gunnel Alsterbrink

Publicerad 2014-04-26 23:02:33

Håriga eller såriga ben. Du är du och bättre kan det inte bli så sluta plåga dig för att skalet ska lysa. Det viktigaste är det ljus som kommer inifrån! Och därvidlag är du rik.

Svar: Ah! Visst är det så men jag mår bättre och lyser starkare om jag känner mig lite finare och i ärlighetens namn det började klia på benen av allt lurv.
Marina

Postat av: Ann

Publicerad 2014-04-27 13:11:28

Jag har plågoriset nummer ett här. Epilator, modell äldre. Man vänjer sig vid smärtan och fint blir det föralldel.....

Svar: Ja, den som jag provat får man väl säga är en äldre modell men jag tror inte att de har blivit mer avancerade än så! :O
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela