jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Härligt!

Publicerad 2014-04-21 02:35:00 i Allmänt,

 
Nu är snart påskhelgen till ända... 
 
Det har varit en lugn, skön och väldigt trevligt helg! Mickes barn har varit här och den som har fattats mig har varit min finaste dotter som har varit hos sin pappa, hon kom dock hem idag så vi hinner mysa lite imorgon också. 
 
Det var ju påskafton igår och i vanlig ordning oroade jag mig för eventuella smällare och fyrverkerier, tack och lov smälldes det inte så mycket och då Emmy mest troligt hör väldigt dåligt reagerade hon inte alls och det är ju framförallt hennes hjärta som jag varit extra rädd om...
 
Till barnens stora glädje kom Jenny, deras mamma, hit! 
Vi åt påsklunch och fikade på en underbar morotskaka som Jenny hade med sig. 
Då vädret var helt fantastiskt kunde vi sitta ute och bara prata och mysa hela eftermiddagen och på kvällen grillade och åt vi gott igen för att avsluta med att grilla marsmellos innan Micke körde hem Jenny! 
Jag är riktigt nöjd och barnen sprudlade över att nästan hela Deras familj var samlad, gullungar! 
 
Hur det än är så tar det på mig även om det var avslappnat och skönt så idag har jag tagit en riktig slappardag! Då solen sprutade över en kinesisk blå himmel tog jag med mig en bok ut och satte mig i trädgården. Visst blev jag avbruten av något samtal men då det är en storhelgsdag var telefonen barmhärtigt tyst och jag kunde förkovra mig i min bok. 
Mail, pm o.dyl tog jag hand om på kvällen, idag fick folk vänta lite, idag satte jag mig själv i främsta rummet... Faktiskt utan några skuldkänslor på det! 
 
Vi har haft Jennys hund Aston hos oss sedan i Onsdags i och med att barnen har varit här och Jenny jobbade . Han trivs väldigt bra den lille killen och likt alla hundar så avgudar han Alice!  Alice är mäkta imponerad men snäll som hon är låter hon honom hållas i sina frierier. 
 
Imorgon är det annandag påsk och jag får promenadsällskap av Sanna innan skolan tar vid på Tisdag igen. Det är så mysigt att promenera tillsammans med min fina dotter, hon är bäst! Det är så gott att vi trivs så bra tillsammans... Vi är lika, vi behöver tid och utrymme för oss själva samtidigt som vi också kan vara väldigt sociala när vi måste. 
 
Nu ska jag luta mig bakåt mot kudden och göra som svansbarnen, sova!
 
Var riktigt rädda om varandra och se vad Ni ger och får av varandra! Uppskatta de positiva egenskaper som var och en av Er besitter istället för att fokusera på Era olikheter och det som är negativt! 
Ta hand om varandra! Värna om varandra!  Uppmuntra varandra och älska! 
 
Namaste
 
Marina
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela