jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Brist på inspiration!

Publicerad 2014-04-12 21:32:49 i Allmänt,

Det var ett tag sedan jag skrev...
Jag är så grymt besviken då jag antagligen missade att spara ned det jag senast skrev på min roman,,, det känns liksom inte riktigt peppande att skriva samma sak flera gånger så det lär nog tag innan jag tar tag i det igen.

Med det försvann hela min inspiration att över huvudtaget skriva...
 
På tv.n surrar gladiatorerna ömsom i jubel, musik och kommentarer!
Liten mot stor men det är inte alltid storlek och styrka som vinner utan snabbhet och intelligens kan slå det mesta och det blir man av någon anledning väldigt glad över att se. Många gånger förlorar De på grund av rädsla... vilket kanske inte är så underligt då det handlar om prestige och när det gäller prestige kan människor göra det mesta.

Jag brukar faktiskt inte titta på detta, har nog faktiskt inte gjort det på åratal men då jag ändå sitter vid datorn och tv.n bara går i bakgrunden kan det vara på. Barnen vill säkert titta på det när De har ätit klart!

Tanken slår mig att alla tjejer som utmanar brukar vara så små... nog sjutton måste det finnas långa, riktigt biffiga tjejer i vårt avlånga land som kan skrämma skiten ur gladiatorerna och fullkomligt förnedra Dem så som De försöker förnedra De som vågar ställa upp mot Dem... Det vore kul att se någon verkligen sopa banan med Dem!  Ännu roligare vore det så klart om en tjej på 1,50 cm gjorde det! 
 
Egentligen är det ett stort rollspel...
En del ska vara vänliga och lite klämkäcka... vinka till publiken med ett skimrande vitt leende mot den solariebruna hyn och en liten uppmuntrande klapp på mot utmanarens axel efter De tryckt ned henne mot golvet i gatuloppet.
Andra ska vara arga, direkt elaka och nedvärderande... knuffar lite extra på motståndaren som redan har fått stryk, skriker lite och beter sig likt en neandertalare samtidigt som De flexar lite med sina muskler...

Jag kan inte annat än att tycka att det hela är lite patetiskt det är väldigt svårt att ta det hela på allvar men De har det säkert jättekul i sin egen lilla lekhage! Jag skulle haft svårt att hålla mig för skratt! Undrar lite om någon av Dem är kittliga? Kanske kunde man kittlat Dem?

I slutet av denna månad, närmare bestämt den 25.e ville min kära sambo bjuda iväg mig någonstans... 
Hm... jag må vara den absolut tråkigaste kvinna på denna jord när jag istället föreslår att vi lägger dessa pengar på badrummet eller köket istället. Visst vill jag åka iväg med min Micke men jag vill göra det när vi inte har några andra viktiga hål att stoppa det i och vi har många, ganska djupa hål tyvärr  både i trädgård och plånbok och då känns det inte riktigt bra att kasta bort De pengarna på ett enda dygn!

Nä, nu ska jag äta lite efterrätt... nougatglass med Baileys!

Kramar om Er alla!

Och... var snälla mot varandra!

Namaste

Marina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela