jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Stora staden och min far!

Publicerad 2013-09-17 18:31:00 i Allmänt,

Igår tog jag och två av svansbarnen tåget in till stora staden Borås, närmare bestämt Knalleland ett före detta Mecka för Norrmän, Tyskar och andra köpgalna innan Ullared fick större utbud.
 
Hur som helst var det dax för lite miljöträning och vi strosade omkring bland alla stressiga stadsråttor!
Vi gick även - vilket är ett måste om man är hund - till My One som är en djurbutik där det finns ett stort utbud av leksaker och godis tillsammans med en härlig personal!
Vi köpte tre leksaker som vi tilsammans valde ut och var sin kaka fick mina små damer också!
Där efter tyckte vi at det knorrade lite i magen så vi spatserade till MAX en liten bit där ifrån!
Vi beställde lite mat från deras drive in vilket kassören tyckte var ytterst märkligt... vi tyckte att han var lite konstig som ifrågasatte det hela.
 
 Flickorna fick cheeseburgare och då det blåste väldigt mycket igår ramlade hela min påse med strips ned på marken så de fick ett helt meal tillsammans med deras vattenskål samt kaka.
 
När vi ätit gick vi till Sannas skola och mötte upp henne för att ta tåget hem men då min kaffetarm gjorde sig påmind hoppade vi av i Fristad och gick på en snabbfika hos mor och far!
 
När vi kom dit mötte vi min far i dörren och jag beklagade mig högt och ljudligt över att han skulle gå när vi kom! ;)
10 minuter senare kommer han tillbaka med en bukett rosor till mig... min fina pappa!
Mina föräldrar har varit gifta i snart 53 år och min mamma får fortfarande i stort sett varje vecka blommor av min vackra pappa och ibland köper han även blommor till sina döttrar som han gjorde till mig igår!
Är inte det rart?
 
 
 
Det är få som har en så fin och god pappa som vi har!
Jag började så smått inse det när jag började dejta på allvar...
Många anser än idag att tjejer ska stå vid spisen, städa osv. och detta var helt främmande tankar och åsikter för mig då min mamma och pappa alltid helt naturligt har hjäpts åt med allt.
Min pappa har också alltid varit väldigt mjuk och omhändertagande och när man var liten var han bästa lekkamraten!
Det är få pappor som ägnar så mycket tid åt sina barn som min pappa har gjort!
Alla sagor som han har berättat när man tryggt har legat i hans famn...
Vi har varit mycket ute i naturen tillsammasn och det var så mitt intresse för djur och natur skapades tror jag!
Långa promenader i ur och skur och orkade inte mina små ben eller om jag fick skoskav så bar han mig på sina axlar.
Vi gick ut tidigt, tidigt i ottan för att se djurlivet vakna och om våren tog vi var sin mugg med oss och gick till en bäck en bit upp i skogen och drack iskallt vårvatten!
Min pappa och jag åkte även längdskidor och han tränade mig som fotbollsmålvakt!
På somrarna gick vi hand i hand ned till sjön och tog våra kvällsdopp och jag trodde starkt att min pappa var Tarzan och jag var så stolt över honom när jag såg honom stark och muskulös crawla över vattnet!
 
Jag är så tacksam över den ynnest som det har varit att ha en så närvarande pappa likt just min pappa och jag är så oerhört tacksam över att även min dotter och mina syskonbarn har fått uppleva denna underbara, vitala lekfarbror som Deras morfar/farfar har varit med dem.
 
 
 
Var rädda om varandra!
 
Kärlek!
 
Marina
 

Kommentarer

Postat av: Christian

Publicerad 2013-09-17 18:34:24

Hej på dig!!
Wow, vad fint du skriver om din pappa!!

Svar: Min pappa är en av de absolut finaste människor jag känner!
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela