jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Levande kaminer!

Publicerad 2013-09-14 17:18:01 i Allmänt,

Jag har virat in mig i en filt som vissa svansbarn girigt och ofint buffar och krafsar på för att komma in under!
En film har jag minsann hunnit med idag redan då jag har bestämt mig för att ha en slöardag... eller rättare sagt detta var vad kroppen krävde så jag har intagit soffläge lite frusen och slö!
 
Mannen deklarerade just att det vankas hemmagjord pizza ikväll!
En pizza deluxe med qournfärs, räkor, musslor och mozarella... tillsammans med ett glas rosé blir det deluxe-deluxe!
 
Vi är ensamma i helgen och bara det är lite lyxigt!
Egentid med varandra har varit sällsynt det sista året och vi måste börja tänka på hur viktigt det faktiskt är för oss att hämta kraft, tid och njutning i varandra.
 
Micke är ute och klipper gräset, tack och lov! 
Det började se ut som en åker här ute och jag har inte haft kraft att leka trädgårdsmästare på ett tag och då jag delar upp trädgården i tre delar så hinner det bli långt då jag inte klipper varje dag.
 
När jag läser vänners loggar på Facebook är det många som helt naturligt förknippar helg med fest...
Jag vet inte om jag skulle orkat även om jag hade varit frisk plus att nöjet i det försvinner om man gör det för ofta... sedan kanske man inte behöver överdriva åt andra hållet som jag och näst intill aldrig festa...
Men när man vet vad man får plikta med så är det ganska lätt att avstå... även om jag visst kan tycka att det är roligt.
Jag får se fram emot de få partykvällar som blir istället och då blir det lite mer unikt!
 
Just nu ligger jag och önskar att jag hade en kamin att värma mig vid men jag har å andra sidan något mycket bättre om jag måste välja, små levande kaminer som har tagit sig in under min filt!
Pluset med dessa små värmekällor är att de är väldigt puss och kramvänliga!
 
Ja, jag vet! Jag skriver mycket om mina svansbarn men det är ju p.g.a att de är en så stor del av mitt liv och att de betyder något oerhört mycket för min hälsa...
Djur är helt klart helande!
Själen jublar över mina underbara flickor!
 
Kärlek till Er alla!
 
Marina

Kommentarer

Postat av: Gunnel Alsterbrink

Publicerad 2013-09-14 17:33:34

Klart att svansbarnen är bästa kaminerna. De värmer både kropp och själ. Bättre kan det inte bli :)

Svar: <3
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela