jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Hur långt kan vi gå??!

Publicerad 2013-09-19 13:59:03 i Allmänt,

*Fnissar*
Idag ska vi lära ut en lek som vi rätt och slätt kallar för "Hur långt kan vi gå?" till alla Er andra svansbarn där ute i cyberrymden! Vi har nämligen lånat mammas dator medan hon städar upp efter just denna lek! *fnissar igen*

Vi har kommit på att det är väldigt kul att gräva ute så så fort som mamma tittar bort försöker vi göra jättestora gropar, det är extra mysigt nu på hösten då jorden är lite fuktig och mjuk.
 
Vi blev lite förorättade idag när vi inte fick vara ute längre p.g.a att vi skällde ut en hund som stod och skällde några kilometer bort... mamma måste vara korkad om hon tror att vi tolererar ett beteende likt det, hör man en hund måste man ju säga ifrån...
Nähä, in åkte vi med basta medan mamma och de andra svansbarnen var kvar ute i trädgården, fruktansvärt orättvist.
Men då slog det oss! Vi leker en lek!
Nu ska vi se hur mycket den där rosa tvåbeningen verkligen älskar oss och hur starka hennes nerver är!
 
Jag - inga namn pga säkerhetsskäl - hoppade upp på bordet för att se ut lite bättre och ropade upp resten av flocken och lite spännande och fnissigt "råkade" - lite försiktigt för att det inte skulle höras ut - putta ned den stora vasen med blommor som stod på bordet så att allt vatten fint rann ned likt ett litet vattenfall först på stolsdynan och sedan ned till en liten sjö runt och under bordet! 
"Hoppsan... så det blev!"
Där efter skyndade vi oss ned från bordet och gick omkring i vattnet!
Märk väl att allt skedde under absolut tystnad, det är väldigt viktigt!
För när man är tyst får man nämligen komma ut igen!
 
När mamma öppnade dörren, sa att vi var duktiga och vi fick komma ut igen tog vi första bästa tillfälle att kräla oss under solsängen som mamma satt över ett av våra favvo-hål - dumma, lilla människa som tror att det hjälper att ställa en löjlig solsäng över... Mohahahahaha! - sedan var det dax att gå in och vi SPRANG in likt en gemensam tornado och SE vad många tassavtryck det kunde bli över hela köket och storarummet! Jippiiieee! Det var jättekul!
Vi spelade självklart lite dumma när mamma kom in och såg det hela och velade lite extra fram och tillbaka över köksgolvet!
Åh, så roligt vi hade!
 
Först ramlade mammas haka ned till bröstet - hon hade ingen bh på sig så det var långt ned till naveln innan den stannade - och sedan blev hon helt vit i ansiktet för att sedan få såna där lite otäckt svarta ögon...
Hon var helt tyst... lite skrämmande tyst när hon förvisade oss in till vardagsrummet och hon var lika tyst förutom lite muttrande när hon suddade ut alla våra tassavtryck och svabbade upp vattnet! Det var massor av vatten, långt in under mattan till och med!
 
Nu är matte som vanligt igen... hon har pussat på oss så jag undrar egentligen... 
Hur långt kan vi gå?
 
Nä, nu ska vi ut och gräva lite innan vi får både fyrfota och tvåbensbesök hem till oss!
 
Näspussar på Er alla!
 
En del av Svansungsgänget (som mamma brukar kalla för "Gangstergänget")

Kommentarer

Postat av: Gunnel Alsterbrink

Publicerad 2013-09-19 16:05:38

Mina stubbsvansbarn har som specialitet när de tycker att jag är tråkig att antingen slita loss den limmade plastmattan från golvet (givetvis i bitar :)) eller plocka fram täcket under överkastet och ut ur påslakanet för att sedan tömma det på stoppningen.
Tja, tar man dem inte på bar gärning är det ju bara att sucka, plocka ihop skräpet och kasta det.
Det har gått åt några täcken...

Svar: Ja, det är bara att "gilla läget" även om man inte just gillar läget! :P
Marina

Postat av: Gunnel Alsterbrink

Publicerad 2013-09-19 23:11:27

Precis. Jag gillar ju hunden <3
Även om hon är rätt billig just när jag plockar ihop efter henne.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela