jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Stormande Simone!

Publicerad 2013-10-29 16:03:12 i Allmänt,

Simone, Simone, Simone...
Fast än att Du inte ens var i närheten av mig så ställde Du till det för mig ändå!
Igår väntade vi på Dig och ven i natt förväntade vi Din ankomst... men Du uteblev!
Upp i morses och efter promenaden gjorde jag mig i ordning vilket inte var helt lätt då håret valt att ha en dålig dag och skapat sig själv ett par nya virvlar!
Det är inte ofta jag har strumpbyxor på mig men i det och skjortklänning spatserade jag ut till perrongen för att invänta mitt tåg!
Nu fick jag där emot smaka lite på Simones ilska och jag höll på att skallra benen av mig! 
Regnet tillsammans med hagel var nog så effektfullt och tillsammans med starka vindpustar från Simone var sikten i stort sett noll under tio minuter. 
Klockan passerade tiden för när tåget skulle varit där och jag fick moloket bege mig hem igen...
Jag loggade in på Västtrafik och där stod det tydligt med stor röd text att alla tåg var inställda fram till klockan 12.00... 
Jaha, det var väl väldigt lustigt för nästa tåg där efter gick först kl. 13.40, på tok för sent!
Så mitt möte fick än en gång flyttas fram vilket är riktigt frustrerande!
 
Saken är den att detta tog så oerhört mycket energi att denna dag helt blev raserad och förstörd... 
Så Du uppnådde Ditt mål Simone men inte riktigt så som jag trodde att Du skulle... men jag måste säga att jag är väldigt glad över att naturen mår bra och att Du inte likt Pehr och Gudrun gick in för att skövla.
 
Idag sträcker sig färglösa grenar - med något enstaka brunrostigt löv som vägrar släppa taget - mot en diskvattensgrå bakgrund! Himmelen är totalt täckt av moln... likt ett tjockt vadd har molnen brett ut sig tills de flöt ihop och blev ett.
Det känns lite som att titta genom ett urdrucket mjölkglas... 
 
Emmy är inte rolig... hon löpte klart veckan innan Midsommar och nu löper fröken igen... och hon lär få igång resten av gänget.
Hade det varit riktigt skulle hon inte löpt förrän vid Jul... visseligen vore det väl skönt att slippa en Jul utan löptikar, det kan jag inte förneka.
 
Ta hand om Er där ute!
 
En komplimang, ett leende, en kram... det lilla kan förändra livet för någon.
 
Älska!
 
Namaste
 
Marina
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Gunnel Alsterbrink

Publicerad 2013-10-30 12:54:19

Här höll Simone på rejält. Dock utan att skada. Inte ens hundarna gillade att gå ut...

Löpfläckarna blir man av med genom att tvätta (eller blötlägga) i KALLT vatten med en rejäl dos vanligt salt tillsatt. När det salta vattnet fått hållas tillräckligt länge (jag brukar köra vanliga vitprogrammet på kallt) så kan man sedan tvätta som vanligt för att få bort den vanliga smutsen.


Svar: Thanx baby!
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela