jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Musiken helar!

Publicerad 2013-10-25 18:10:02 i Allmänt,

Musik kan verkligen vara helande, glädjande och lugnande... man kan faktiskt innefatta alla sina känslor i musik beroende på vad man attraheras av och vad för slags musik man väljer att lyssna på och vilka minnen som triggas igång.
 
I morse var jag hos läkaren inne i Borås och när jag skulle hem visade det sig att det inte gick några tåg på flera timmar och knappt några bussar heller...
Men så fann jag trots allt en buss!
Ni som känner mig väl vet att jag får en fruktansvärd ångest av att åka buss och den väntade inte på sig, illamåendet och krypningarna startade nästan omedelbart och jag ville bara krypa ur skinnet...
"Jag måste stå ut! Andas!! Andas fyrkant... nej, det är jag inte bra på..."
Gråtfärdig letade jag fram mina hörlurar och pluggade in dem i min telefon och knappade fram ett av mina absoluta favoritband Billy talent.
Full volym och efter några minuter mådde jag mycket bättre där jag satt i min egen värld och ivarje fall slapp höra alla hostningar och snörvlingar, prat och bussens summande...
Snart satt jag och diggade, stampade takten och fick hela tiden påminna mig om att inte sjunga högt... vilket troligtvis hände ett par gånger.
 
http://www.youtube.com/watch?v=cNhPb_BPfLA
 
Om två veckor åker vi till Stockholm för att titta på ett annat av mina absoluta favoritband, Avenged sevenfold! De är sjukt bra och det ska bli otroligt roligt att få se Dem även om jag vet att det kommer att straffa sig många dagar framöver där efter! Både resan och konserten kommer att slita oerhört på mig men ibland vill man få lite själslig näring och då får fysiken offra sig! 
Jag håller tummarna så hårt att de vitnar för att jag ska orka.
 
http://www.youtube.com/watch?v=O2fz_zBNl80&list=PLA7E14C38F3CFCE0B
 
Musiken har hjälpt mig oerhört genom åren!
När jag fortfarande sjöng kunde jag hämta en oerhörd kraft och styrka i den och känna den stora glädjen i att glädja och beröra andra människor med min röst, ge Dem ngt unikt som bara jag kan ge Dem, en bit av mig själv en viktig dag som ett ex. bröllop eller begravning...
Under alla de år som jag har gått i terapi har jag använt musiken som ett skydd mot omvärlden för att orka ta mig förbi alla hinder fram till terapin, våga sätta mig ensam på ett tåg, buss, café eller att bara gå genom stan.
Och se! Jag lyckades även om jag fortfarande har några hinder att ta mig förbi så är jag så väldigt mycket starkare idag även om jag successivt blivit sämre i mina sjukdomar så sträcker min själ sig uppåt och ut i glädje.
Jag ÄR!


Hoppas Ni är rädda om varandra...
Alla är tyvärr inte det, många utnyttjar och spelar på andras vänlighet och far med osanning för att smutsa ned andra människor...
Jag vet inte men antar att det många gånger handlar om ren och skär avundsjuka och andra gånger kanske av ren och skär elakhet!
 
Hur som helst var riktigt rädda om Er själva och om De runt omkring Er, det är så mycket härligare om vi alla mår så bra som det möjligt går!

Älska!
 
Namaste
 
Marina
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela