jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Hallonpaj och mörker!

Publicerad 2013-10-06 20:15:00 i Allmänt,

Idag var min mor och far här på lite fika för att gratulera mig lite i efterskott!
 
Kex, frukt, oliver och ost tillsammans med ett kallt glas cider och sedan min smarriga hallonpaj med vaniljglass och nymalet kaffe på det smakade gott!
 
Jag fick en vacker blomstergrupp att sätta på altanen och där i satt även ett vackert Buddha-huvud och vakade bland ljung och kärleksört.
Väldigt fint!
 
Nu har jag slagit mig ned i soffan framför dator och tv för att pusta ut lite, musten går ur mig genom att bara umgås och att vara värdinna även om jag verkligen inte gjort mig till på något vis...
Även svansbarnen blir trötta när vi har haft folk hemma, detta är ju i vanliga fall deras viloplats och när vi har folk hemma så vill de vara med och titta, få uppmärksamhet och umgås.
 
Just nu står min prinsessa Lilly med bakbenen på en av soffans ryggkuddar och med frambenen på min axel samtidigt som hon stirrar mig rakt i i ögonen. Ja, hon vill sitta hos (på) sin "mamma"! Goa unge!
 
Jag älskar lyktor och nu under de mörka årstiderna kan man tidigt på kvällen tända upp sina stearinljus/värmeljus och bara åsynen gör mig lite varmare... lugnare.
 
 
Många kommer ned i en depression under hösten men jag njuter och känner mig mer tillfreds just förutom att vintern så småningom är i antågande.
Hösten innebär mys, ett lugn, tystnad... en tid att sitta ned och andas samt tänka tillbaka på året som gått och även vad jag vill och hur jag kan få ut det bästa av livet framöver.
Jag kan landa ned i mina tankar då sommarens "hets" har lagt sig och pusslet sakta lägger sig tillrätta igen.
 
I tanken - och tankens kraft är stark och bländande - tror jag att karma till slut gör sitt och att mitt liv drastiskt kommer att förändra sig... det känns så och det har känts så starkt under en längre tid, som om att jag verkligen har nått ut till kosmos med min längtan och med mina önskningar!
För någon vecka sedan fick jag också detta bekräftat... jag vet inte riktigt vad det innebär ännu men jag hoppas på en stor förändring mot det bättre... det borde vara vår tid nu!
 
Jag ser fram emot att vår altan ska bli helt klar så om Ni har någon balkong/altandörr liggandes, skräpande så säg gärna till!
Jag ser fram emot att kunna julpynta där ute, tänk vad mysigt att kunna sitta där ute med de stora rimfrostiga fönsterna runt omkring och bara insupa atmosfären invirad i en filt, med händerna kring en varm kopp med rykande, het glögg och med terassvärmarna påslagna med sitt dova surrande.
Micke har även tänkt att isolera taket och jag vill att vi lägger in ngn form av golv så att det inte drar upp mellan plankorna... Detta kan bli hur bra som helst!
 
Vi hyr ju bara detta huset men då det är ganska skruttigt får man göra det bästa av de små medel som man har!
Det är mycket jag skulle vilja göra så som renovera badrummet som är vidrigt med trasig duschkabin, fläckiga väggar och golv...
Köksskåpen hänger på "halv stång" och lådor fattas... ja, ett nytt kök hade självklart varit fantastiskt!
Och lite färg eller snygga tapeter istället för de fruktansvärda 90-talstapeter som sitter i trapphallen och upp...
 
Men vi får ta lite då och då när vi finner det billigt nog att slå till ex på nya köksluckor, altandörr eller liknande!
 
Nu vill jag att Ni blundar ett litet ögonblick och fokuserar Er starkt på det som är riktigt viktigt för Er... se just det som är värt att leva för framför Er och omfamna det med Ditt hjärta och själ och vårda det!
Om det exempelvis är Er dotter - som ligger nära till hands för mig - så berätta för henne att just hon är det viktigaste Du har och hur mycket Du älskar henne!
Om det är Dina djur - som även det ligger nära till hands för mig - krama om dem, se dem djupt in i själen och de känner just den kärlek som Du förmedlar... Är det Din käresta?
Dina familj?
En vän?
Berätta att just De är stjärnorna i Ditt liv och att Du kunde vara utan vad som helst utom just De i Ditt liv... berätta hur speciella De är för Dig!

Har Du valt att plånboken eller kanske Din bil är det som får Din eld att brinna... då tycker jag bara oerhört synd om Dig då det är så fruktansvärt själslöst!
 
Var rädda om varandra!
 
Älska!
 
Marina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela