jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

En Lördag...

Publicerad 2013-10-12 18:36:51 i Allmänt,

Dagarna är fullkomligt magiska just nu...
Jag gick och tänkte på det när jag försökte städa upp lite i trädgården - ställa undan lite krukor, solstolar mm - solen värmde mitt ansikte under skärmen på kepsen och jag var tvungen att ta av mig min kofta!
Det kändes mer som en solig vårdag och jag borde satt mig i solstolen - som jag burit bort - ett tag och bara blundat för att kunna tänka tillbaka på denna helt underbara, vackra höstdag en kall dag i Februari. Jag skulle slängt av mig kepsen och låtit solens strålar smekt mitt ansikte en stund... det skulle faktiskt behövt för min sommarbränna har redan lagt sig och försvunnit.
 
 
 
Promenaderna är en lisa för själen med alla vackra intryck och färger som glittrar ikapp med solen och som ler upp mot en blå himmel!
Temperaturen har varit perfekt både för mig och hundarna att traska omkring i och till och med Emmy klarar av promenader på dryga timmen utan vidare vilket gläder mig ngt oerhört!
 
 
 
Det är fantastiskt när man vaknar tidigt på morgonen - för att somna om - och ser att det är sprutande solsken där utanför, man blir faktiskt lite ödmjuk inför det faktum att sommaren och hösten har varit så där perfekta och vackra som man bara kan önska!
 
 
 
 
En fin väninna har stickat var sin tröja till Zappa och Lizzy, det var ju kyligt ett par dagar för någon vecka sedan och jag fick lite panik då jag såg att mina små prinsessor frös och det ska de ju verkligen inte behöva göra!
Lena är så otroligt snäll och väldigt, väldigt duktig på handarbeten så självklart blev tröjorna helt underbara!
 
Just nu leker dessa små flickor någon slags kull i sängen samtidigt som de genom leken mäter sig lite med varandra. Härliga som sjutton är de och mycket festliga att titta på! Jag älskar dessa småtjejer så det gör ont... Det kommer att bli väldigt hårt att ge upp sina joursvansbarn denna gång... mitt hjärta gråter och blöder vid bara tanken!
 
Pippi-Lizzy
 
Pippi-Zappa
 
Snart ska jag och Mike äta lite gott och se om vi hittar någon bra film på tv.n!
Så ser vår Lördagskväll ut, lugnt och skönt!
Jag tänkte även prova ett glas av denna Riojan ikväll, en av de få Riojor som jag inte har smakat på!
 
 
Hoppas Ni får en jätteskön kväll!
 
Var nu som vanligt riktigt rädda om varandra!
 
Titta inte bara på varandra - utan SE varandra!
Lyssna inte bara till varandra - utan HÖR!
 
Ta på varandra och ge samtidigt varandra utrymme att växa!
 
Älska!
 
Namaste
Marina
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela