jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Usch och fy!

Publicerad 2013-06-23 18:50:00 i Allmänt,

Bläh, ligger i soffan illamående och helt matt i hela kroppen... förbannade ME!
Tack och lov har jag min älskade dotter som gjorde en jättegod middag idag - omelett, stekta färskpotatis och hemmagjord, kall vitlökssås.
Just nu är jag väldigt låg med privata, känslomässiga problem som gör att jag bara vill gråta... allt känns vädligt grått och jag känner mig oerhört sviken.
 
Men vem har sagt att livet skulle vara lätt?
Jag tycker bara att det är så oerhört frustrerande att behöva kämpa så hårt h e l a tiden, jag har inte kraft till det och jag önskar att saker kunde vara väldigt mycket mer annorlunda... önskar en grundtrygghet för både mig själv och min dotter. Det känns som att jag står på en myr... varje steg i fel riktning kan innebära att jag drunknar... 
När man tror att allt börjar vända sig år rätt riktning svänger det med ens åt fel riktning igen...
 
När jag sätter ned mina ömma fotsulor på den svala parketten på "morgonen" - eller då min start på dagen börjar - så hoppas jag varje gång att allt mirakulöst ska ljusna framför mina ögon!
Jag önskar att man kunde gå i ide under de perioder i livet som är som kämpigast... det borde hur som helst finnas en beskärd del åt oss alla för inte är det väl meningen att vissa ska behöva kämpa så mycket hårdare än andra?
Det är inte heller lätt att förändra sin livssituation när man inte kan arbeta... för kom inte med den bullshiten att pengar inte kan förändra. Pengar gör Dig säkert inte lyckligare men pengar gör Dig tryggare på så många sätt och vis och i tryggheten ligger mycket lycka, ivarje fall för mig som sjuk, mamma och matte... plus att jag skulle kunna hjälpa så många mer i det ideella arbete som jag idkar.
 
Just nu ligger en liten Greta likt en mössa på svaj över mig och snarkar lätt in i mitt öra!
Greta som egentligen heter Kerstin är en av de två svansbarn som jag har passat under Midsommarhelgen!
En liten varm, kärleksfull skrutta som vill vara nära, nära!
Vad mycket kärlek det finns i dessa underbara varelser... 
 
 
Önskar Er alla så mycket kärlek och trygghet!
Alla är värda det...
 
Marina
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Marita

Publicerad 2013-06-23 19:46:05

Håller absolut med dig...de som påstår något annat vad det gäller pengar har aldrig varit utan...Och det skär så i hjärtat på en när ens nära och kära också blir lidande :(
Vilken mysig liten pussnos du haft äran att ha hand om :) Dessa varelser som är ren kärlek och inget annat.
Ta hand om dig och massor av kärlek och trygghet till dig med...det borde vara en grundläggande rättighet för alla.

Svar: Ja, exakt så är det Marita!
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela