jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Midsommarafton/Litha 2013

Publicerad 2013-06-21 21:43:05 i Allmänt,

Midsommar...
 
Faktum är att jag brukar ha rätt "pissiga" Midsomrar... kanske förväntar man sig för mycket?
 
Ett år var det riktigt jobbigt, instängd i en husvagn under hällregn med en man som älskade att bråka, skrika och gräla... jag tog min tillflykt till den lilla campingens toalett där jag satt och grät och talade med en väninna via telefon.
Jag gick även ut under ett regn vått och kallt där min ena hund under en promenad blev attackerad av en hund som en narkoman släppte... Hälften av midsommarmaten låg kvarglömd hemma och allt var väldigt kaotiskt, det kändes som att jag satt fast i ett känslomässigt fängelse och min ångest visste inga gränser.
 
Idag har det varit så kvavt, likt en stor yllefilt har ovädret legat på lur bakom en molnig himmel för att aldrig riktigt bryta ut, luften har stått stilla och varje steg eller extra ansträngning fick kläderna att slicka sig obehagligt runt en fuktig kropp.
Jag och Alexandra tog tåget till Fristad och promenerade till min bror och svägerska där även min mor och far slöt upp med oss under en midsommarlunch.
Vi hade med oss Lilly och Alice som träffade Deras Cockerpu, Combo för första gången!
En härlig, lockig, liten kille på 6 månader...
Tyvärr kunde jag och Alexandra inte stanna i mer än drygt 1 1/ 2 timme innan vi var tvungna att springa till tåget igen för att åka hem till resten av svansbarnen, det går liksom inte så många tåg hit ut.
Micke valde att fira Midsommar på annan ort med sin barn... det finns uppenbart trevligare sällskap än mig och Alexandra... hans val dock, vilket uppenbart inte var ett svårt val tråkigt nog.
 
Jag hade en meny planerad i mitt lilla huvud men det sprack tyvärr då jag inte hade någon möjlighet att införskaffa det, det hade ju varit mysigt om jag och Sanna hade haft lite kvällsmys en afton likt denna...
Hade jag vetat att denna midsommar skulle bli på detta vis kunde passat på att handla när jag hade möjlighet och även kanske bjudit hit några... men, men nu blev det på detta viset!
 
Ibland undrar jag vart jag är på väg... vad är det jag väntar på? För uppenbart väntar ingen på mig... 
Jag är fast i min egen kropp som inte alls vill ta mig dit som jag önskar, det är frustrerande!
Tack och lov har jag mina fina svansbarn och min underbara dotter som höjer mig när jag sänks... jag vet inte vad jag skulle gjort utan Dem och jag vet inte var jag idag då hade varit om jag inte hade haft Dem vid min sida!
 
Jag sippar på en varm kopp te och sänder en tanke till alla De barn som helt ofrivilligt får bevittna sina kanske allt för alkoholpåverkade föräldrar...
Det finns så många som inte alls bör dricka.
Vi har dels De som blir riktigt våldsamma både i vokabulär och fysiskt... De som väljer att ärra både kropp och själ även på De personer som De hävdar att De älskar!
Men vi har även De som tror att andra uppfattar Dem som en "rolig farbror/tant" fast De i själva verket blir oerhört jobbiga, påträngande och direkt skrämmande för ett barn och pinsamma och direkt tråkiga och uppenbarliga för de vuxna...
Jag hoppas att alla föräldrar som firar Midsommar med sina barn idag väljer att avstå från alkoholen och tar sitt ansvar som förälder, man/fru/sambo och beter sig kärleksfullt...
 
 
Det finns ett ord som en del missbrukar grovt genom att använda det i tid och otid för att släta över ett upprepande beteende men det finns också De som aldrig använder detta ord... då De aldrig anser att De gör fel! Det är sorgligt för det är ett ord De flesta värdesätter högt!
De människorna brukar ofta vända sitt ansvar eller det fel De har gjort mot Den andra personen för att rentvå sig själva på något underligt vis eller för att spela martyrer... vämjeligt och oerhört egoistiskt! 
 
Jag hoppas att Ni alla ska slippa behöva använda detta ord efter denna afton utan att Ni har levt i kärlek och harmoni med Er värld... var rädda om varandra, ta vara på varandra, värdesätt varandra och älska varandra! Livet är allt för kort, gör det bästa för Er omgivning så får Ni även mycket tillbaka... oftast, tyvärr inte alltid men ibland räcker oftast för då når man De som verkligen betyder något!
 
Kärlek till Er alla!
 
Marina

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-06-22 01:53:08

Dom personligheterna känner man igen. Hoppas att du o din dotter hade en bra midsommar i varje fall.

Postat av: Marita

Publicerad 2013-06-22 23:39:06

Ja, det är vid våra kära högtider som man inser hur illa många far. Högtider som borde innebära kärlek och glädjefylld samvaro för alla, men tyvärr blir det motsatta för många :(
Viktiga tankar du delar med dig av.
Ha en fortsatt skön helg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela