jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Heligt...

Publicerad 2013-06-25 00:55:06 i Allmänt,

Kärlek borde vara heligt...
Kärlek borde inte göra ont utan borde vara endast ren, vacker och lätt likt dagg en tidig sommar morgon!
 
Finns det då någon känsla som kan verka så hårt och skoningslöst som kärlek gör?
Hon startar krig och får människor att göra de mest drastiska saker i kärlekens namn...
 
Hon förvirrar och underblåser, hon är pirrande och kittlande där hon far fram genom varje nerv i Din kropp...
 
Man har även ett ansvar i sin kärlek... att även vara kärleksfull i sitt bemötande och agerande!
 
Kärlek är inte bara en känsla så fysiskt stark utan även en handling!
 
Det finns de som använder sig av kärleken likt ett vapen,
De lockar, förför för att sedan slå ned med sina vassa klor i sitt offer och sedan lämna det med ett sargat och brustet hjärta... det kan vara så illa att människan i vånda ropar efter döden som en befriare i den smärta kärleken utgjuter... så stark är hon.
 
Det finns inget så vackert och skimrande som den första tiden man går i tillståndet kär... men det är också förvirrande och man går som i ett töcken omedveten om vad som händer och ganska ovillig till att ta in influenser och intryck från något annat än dessa rosenljuva impulser som spontant sker...
 
Men all kärlek är inte så total och så innerlig och vacker... utan smärtsam och utan gensvar... det borde den inte få vara!
Kärlek borde vara helig och enklare...

Hon borde absolut inte vara så komplicerad... det borde finnas en speciell kod... en kod som försatte oss i ett tillstånd av total ödmjukhet och förståelse och med en oerhörd insikt! 
Istället för att lalla omkring i en värld som inte existerar....som inte är verklighetsförankrad utan rosenskimrande... visseligen stundom helt underbar och befriande!
 
Alla borde få uppleva att någon gång i livet få kända sig fullkomliga, vackra och älskade!
Alla borde få uppleva den enorma kraft som väller upp och fram inom en när man blir förälskad, då man känner sig odödlig och stark samtidigt som oroväckande sårbar och bräcklig!
 
Det fina i att älska är att man kan visa det på så oerhört många vis, rent mjukt, försiktigt och subtilt eller storslaget och hett!
En smekning, en blick, några ömma ord... visa att man vill värna och skydda och alltid finnas till hands.
 
Livet är för kort för att låta det bero och för att låta elden falna till glöd för att tillslut slockna och förvandlas till aska...
Man måste mata elden för att hålla värmen!

Det skulle bli utmattande om endast en försåg elden med syre... man bör vara två för att hålla denna eld vid liv för att få den ultimatan känslan av samhörighet som hjärtat så innerligt hoppas och tror på... i kärlekens namn.
 
Se till att inte frysa där ute...
 
 
 
Kärlek till Er alla!
Marina
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Millan Oscarsson

Publicerad 2013-06-25 07:25:10

Vilken underbart skriven dikt
- underbara ord <3

Svar: Tack! :)
Marina

Postat av: Marita

Publicerad 2013-06-25 12:07:17

Kärleken är i sin rena sanna form helig och allt det fantastiska som du nämner. Det är vi människor som förvränger den. I samma stund du talar om för en annan människa att du älskar henne/honom, i samma stund börjar du oroa dig för om du ska få höra samma sak tillbaka. I de flesta fall går kärlek och rädsla hand i hand. Det är vi människor som förvränger kärlekens sanna budskap. Den dag vi kan ge kärlek fullständigt villkorslöst då kan vi också njuta till fullo.
Massor av kärlek till dig!

Postat av: Suzz

Publicerad 2013-06-25 22:15:08

Du e så fin <3

Svar: Dito!
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela