jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Tack och lov för att jag har min fina dotter...

Publicerad 2013-02-10 18:25:00 i Allmänt,

Idag har vi haft en onyttig dag jag och min dotter och min kropp skriker efter riktigt mat just nu... men jag vågar inte resa mig upp pga att min kropp är helt matt.
Tidigare idag gjorde Sanna Amerikanska pannkakor och där efter gjorde hon sockerkaka till eftermiddagskaffet! Igår lagade hon Taco... Hon är så himla go denna tjej, vilken tur jag har!

Kroppen känns som om den vore av gummi och jag mår riktigt illa plus att yrseln även gör sig påmind så klart!
Det är lugnt och skönt här hemma hur som helst vilket underlättar men jag känner verkligen att jag skulle behöva ställa mig och laga middag men jag tror faktiskt inte att jag klarar av det just nu.

Det är så skönt att det är lov veckan som kommer, jag slipper att gå upp i ottan med Sanna för att hon ska till skolan utan kan ligga kvar tills kroppen orkar ta sig upp.
Jag längtar till sommarlovet, det är så skönt att ha Sanna hemma och vi slipper massor av måsten, det är verkligen underbart.

Idag tog jag fram saxen och klippte av ca 15 cm på mitt hår!
Vintern förvandlar mitt annars ganska mjuka hår till svinto!! Klyvna toppar, frissigt och hemskt! Jag fick nog och klippte av en bra bit på det och när lönen kommer ska jag införskaffa en riktigt bra inpackning eller göra som Erita skrev till mig, köpa ekologisk kokosnötsolja och använda som inpackning över natten... hon uppmuntrade också att slå in håret i gladpack men jag vet inte riktigt hur det ska hålla sig på mitt huvud så som jag vänder och vrider på mig under natten. Jag kommer väl att vakna av att alla hundar står och kalasar på mitt hår!

"Lilla" Alice ligger över Sanna i fåtöljen, hon ser väldigt nöjd ut medan "Pipen" står svartsjuk nedanför och vill upp han också... men då skulle Sanna mest troligt se ut som en av de är pannkakorna hon lagade tidigare! Han tror att han är minimal och att han kan spatsera omkring precis som han vill! Ja, gärna på mig och då jag har så ont i min kropp vill jag bara skrika... han är som en betongklump att putta undan det stora, lilla åbäket! Vi hade pusskalas mitt i natten, han tyckte att det var riktigt mysigt att kärleksnaffsa mina läppar... jag tyckte väl att det var så där trevligt att vakna till men kunde inte låta bli att le åt denna stora korv till hund. Han snor åt sig Mickes plats väldigt självklart när han inte är hemma, där ligger han och fiser så huset skakar och jag nästan kräks så han går verkligen in för rollen som karlakarl!

Han har givetvis funnit en bästis i Alices så som alla gör, hon är så fin och älsklig min lilla tjej! De leker så fint ihop och de kan även kärleksfullt ligga och pussa varandra... Lilly kan tycka att detta är lite tråkigt att ännu en individ kommer och snor åt sig hennes kompis då han är lite för hård att leka med för hennes tycke och smak... vilket jag absolut förstår då hon flyger som en vante av hans inte helt kontrollerade leklusta.

Åååå, jag försöker verkligen att samla kraft för att resa mig upp och fixa till lite mat men jag är så rädd att jag ska ramla ihop... det är så fruktansvärt obehagligt.
Det får bli ngt lätt... pasta, quornbitar och vitlökssås... Jag tror inte att det finns särskilt mycket annat att välja på i och för sig...
Jag kommer säkert att må lite bättre med lite mat i magen... jag hoppas det ivarje fall!

Var rädda om Er mina vänner!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-12 20:46:47

Jag har läst mycket av din blogg och tycker att den är både rolig och alvarsam. Din sjukdom låter verkligen jobbig och jag önskar att du fick vara frisk.

Kram; Anna

Svar: Tack! Ja, självklart skulle alla fått vara friska... men samtidigt försöker jag se det som att det finns en mening med detta och att jag inte hade varit den person jag idag är om jag hade varit frisk. ;) Hoppas även att Du får ha hälsan med Dig!
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela