jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Mörka dagar...

Publicerad 2013-12-17 00:35:33 i Allmänt,

Idag har varit en mörk dag...
När jag försökte vakna till hoppades jag att klockan skulle vara tillräckligt tidig för att jag med gott samvete skulle kunna vända mig om och sova vidare i några timmar!
Hur gör man när man aldrig är utvilad?
Ja, det är bara att göra det bästa av situationen... ibland rusar jag ut på toaletten det första jag gör och kräks av utmattning... men jag kan ju inte sova bort hela mitt liv för det skulle jag lätt kunna!
 
Det är ett mörkrets tid nu innan det vänder och ljuset så småningom åter igen börjar att ta fart!
Då är det också extra tungt när en utmattning konstant hänger som en luddig, kvav filt över huvudet...
 
Vilken tur att man kan göra mycket praktiskt från en laptop... på magen ligger den och tronar medan jag ligger i soffan lätt uppallrad.
Idag har jag inte haft det särskilt stressigt vilket har passat mig fint då jag inte skulle orkat med några större eller svårare fall just idag... visst har det varit en hel del pm och mail men ändå inte mot vad det brukar vara.
 
Illamåendet är väldigt jobbigt... och yrseln!
Satt just som ett vått troll på toalettstolen med vattnet strilande utmed kroppen och svalde - jag hade stått i duschen och hoppas att det skulle gjort att jag skulle mått lite bättre - för att slutligen hulka över handfatet.
Nu ligger jag åter igen i soffan... och försöker fokusera blicken på skärmen för att mota bort illamåendet.
 
Regnet smattrar mot de svarta blanka fönsterrutorna och hundarna tittar missnöjt på mig var gång det är dax att gå mot ytterdörren! Nej, de tycker inte att vädret visar sig från sin bästa sida heller!
Uterummet är när som helst klart, Micke har några bräder kvar som ska upp och sedan målas och där efter är det klart efter lite städning... ngr fler lyktor och ljus kan jag nog absolut klämma in där och en ljuskrona ska upp i taket. En stor, stor väntapad skall bredas ut till hundarna och sedan kan vi allihop mysa ihop oss där ute framför kaminen under kvällarna... och alla med en flaska glögg eller två är välkomna! 
 
 
Nu i dagarna är det dax att börja vässa armbågarna och förbereda sig för att åka in till stan och shoppa julklappar!
Vet Ni vad jag tycker är väldigt märkligt??
Det är avsaknaden av förvaringsskåp! Förr om åren fanns det alltid förvaringsskåp som man kunde lägga saker i så att man slapp bära omkring på allt vid exempelvis julshopping men nu finns det inte ett enda i hela stan, helt värdelöst om man inte har bil vilket faktiskt alla inte har.
För mig och många andra som inte ens kan bära en handväska utan att få värk skulle skåp likt det underlätta oerhört mycket.
Jag bävar för att åka in och handla då jag vet hur dålig jag är och hur timmarna flyger iväg och hur dåligt jag kan ta hand om mig själv under den tiden...
Men jag överlever i år också även om den energin tar så väldigt lång tid att hitta tillbaka till... jag får glädja mig när barnen öppnar sina klappar på julafton och då känna någonstans att det kanske ändå var värt det.

Innan jul vill jag ju även hinna få det lite julfint... granen ska upp och pyntas och jag vill hinna göra julgodis tillsammans med min dotter, något som är tradition!
Rykande åtgång är ett måste och någon kola och tryffel likaså... 
Det är en vecka fram till jul... jag har julångest!
 
Var rädda om Er och hjälp varandra!
Ta hand om varandra och ta inte varandra för givet... ingen vill bli tagen för given!
Visa varandra kärlek och möt alla med ett leende och respekt!
 
Kärlek och kramar!
 
Marina
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela