jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Har Du varit snäll?

Publicerad 2013-12-15 18:29:00 i Allmänt,

Snart är detta året till ända...
Kan Du tänka tillbaka på året med en eftertanke och stolthet?
Eller känner Du ångest över allt som Du tycker att Du borde och ville ha gjort?
Kan Du vara stolt och kanske ändå lite nöjd över att Du har varit den medmänniska som Du önskar från andra?
Har Du räckt ut Din hand mot behövande och ställt upp i den mån Du har haft möjlighet till? Eller har Du valt att blunda och gå förbi?
Känner Du att Du har försökt att förändra i det lilla eller kanske till och med i det stora för att vår värld ska bli en bättre plats att leva på eller har Du suttit med Dina skygglappar och ansett att det inte angår Dig och att bara Du mår tillräckligt bra och har det Du behöver så är världen god nog för Dig?
 
Ja... snart vankas ett nytt år fyllt med förhoppningar eller kanske med bävan lite beroende på hur och var vi lever och vad vi är födda med! Alla lever vi med olika förutsättningar men vad vi alla kan göra är att möta varandra med respekt och kärlek och tillsammans mota bort och motarbeta all ondska med det lilla som just vi som enskilda människor förmår!
Det är viktigt att vi vågar stå upp tillsammans och säga NEJ eller STOPP!
 
En bild som just idag har etsat sig fast i mitt minne är en ung kille som sätter eld på en hund...  jo, Ni läste rätt.
Hur blir man så ond och vad har man för människor runt omkring sig?
Finns det ingen där som ser och som kan stoppa denna galenskap?
Finns det ingen som kan rädda denna unga man och de varelser som kommer i hans väg?
Var finns kärleken där?
 
Är det så svårt att visa varandra kärlek och att låta andra människor också verkligen få känna sig älskade och sedda av oss?
Det är så viktigt att vi får känna oss en del av något  och det är så lätt att halka in på "dåligheter" just bara för att på något vis bli just sedda... oavsett!
 
 
Vi måste vara rädda OM varandra... inte FÖR varandra!
 
Så om Du nu sätter Dig i några minuter och rannsakar Dig själv... vad har Du gjort detta året som Du är riktigt stolt över och som Du känner en värme i Ditt sinne över?
Jag hoppas att det finns mycket att hämta där och att Du inte ångrar något utan tar varje steg som en lärdom!
 
Försök att inte bara nöja Er med att vara älskvärda mot just Era nära och kära... det finns så många fler som behöver Er värme, godhet och kärlek vare sig det gäller omtanke, vård eller kanske till och med av ekonomiska skäl... för så är det, en del av oss har större plånbok än andra och kan hjälpa på det viset medan andra likt jag själv istället bidrar med min tid. Det finns så många olika vis att visa att vi bryr oss, vad är Ditt?
Det hjälper inte att bara vara snäll invid jul, nej det är en "livstil", något alla borde sträva efter att försöka vara året om vad det än gäller!
 
Jag tänker oerhört mycket på detta då jag ser så otroligt mycket, avund, bitterhet, missunsamhet och utnyttjande hos människor samt ren och skär ondska. Jag har så fruktansvärt svårt att förstå varför man är medvetet elak eller vad det är som gör att en del människor väljer att inte se och hela tiden tänker ur ett helt egoistiskt perspektiv och tar beslut där av också... jag tycker att det är väldigt sorgligt!
 
Själv känner jag faktiskt att jag har mycket att glädjas över när jag blickar bakåt på året som har gått!
Jag har hjälpt både djur och människor och jag har verkligen försökt att vara en god medmänniska, jag har gjort vad jag har mäktat med och lite till... 
Just nu skulle jag verkligen bara vilja få stänga ned lite grann och vila från allt då jag känner att min kraft sinar mer och mer...
 
Lova mig nu att bränna Era skygglappar, öppna Era ögon och var i nuet!
Var kärleksfulla, varma och vakna över vad som händer runt omkring Er och i världen!
Vi alla kan göra skillnad, det kan vi faktiskt!
 
Kärlek, ljus och värme till Er alla där ute!
 
Namaste
 
Marina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela