jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Andra ljuset tänds...

Publicerad 2013-12-08 23:35:00 i Allmänt,

Ibland blir jag så frustrerad...
Varför är det så svårt för en del att tänka "kärlek"?
Varför är det alltid lättare för en del att gå ned på en nivå där sulor slits än att tänka ett litet steg till... "Jag kan så mycket bättre än det här!"

Jag känner hur hela min kropp rister av en lång och ljudlig suck och vill bara gråta över en del människors enfald och egoism.
 
Idag tänder många andra ljuset i advent och vi går mot en högtid som även för många står för kärlek och förståelse... men det skulle kunna stå för precis vad som helst då människor likt förbaskat inte strävar efter något av det och det är så tragiskt.
Folk talar mycket om kärlek i Juletid men är det ändå inte så att en högtid inte ska behöva handla om kärlek då det är något som vi alla bär med oss men troligtvis är många väldigt snåla med sin kärlek och verkar inte förstå att just kärlek är en av de få saker som Du kan ödsla med och där igenom få tillbaka ännu mer!
 
Två veckor till Julafton, en högtid som barn antingen ser fram emot eller något De bävar för...
Storhelger kan vara våldsamma och skrämmande... många barn gömmer sig under sängen med ansikten strimmiga av tårar och med ögon vilt uppspärrade av skräck.
För dessa barn gäller ingen "glädjens tid"....
Det är vid denna tid man märker ett klart överflöd hos en del och hur extrem fattigdomen i Sverige är för andra...
 
Idag var jag och min Sanna hos min mamma och pappa för ett lussebak!
Jag hade även med mig min Alice för att hon skulle få sin beskärda del av ensamtid med mig!
En annan Alice som var där var min fina systerdotter som var en välkommen överraskning!
Min mamma brukar hjälpa mig med att baka lussekatter varje år då mina händer inte klarar av att knåda ihop degen, det har samtidigt blivit en kär tradition!
 
 
I Onsdags fyllde min vackra dotter 17 år och i Tisdags mötte jag upp henne inne i stan efter skolan!
Vi gick till en favoritPizzeria inne i Borås där vi åt gott och mös lite tillsammans innan vi gick vidare!
Sanna fick sedan välja ut ett par örhängen som hon ville ha och där efter styrde vi kosan mot hårsalongen Vivåga där jag beställt en tid till Sanna.
Hon blev sjukt snygg i håret och så väldigt nöjd att det var värt varenda öre och mer där till på denna inte allt för billiga salong!
Det var på det hela en väldigt lyckad och mysig kväll!
På Onsdagen var vi bjudna till min mamma på tårta då lilla dotter inte gillar att bli firad tog vi det lite som en vanlig fika! 
 
Jag och Micke har varit ensamma i helgen och altanen börjar ta form ordentligt nu!
Den är strax klar och vi har så smått börjat pynta med lite lyktor och annat nödvändigt som behövs!
Vi tände upp kaminen, och satte oss med var sin mugg glögg och lyssnade på julmusik och bara njöt... det var riktigt mysigt!
Det var snorkallt ute och alla svansbarnen var påpaltade när de var ute i snön! Vissa njöt i fulla drag medan speciellt två uppfattade det hela som tortyr och fick bästa platsen under fårfällen senare inne på altanen.
 
Vad hjälper det vad jag skriver...?
Men kan Ni inte försöka vara kärleksfulla mot varandra och även om Ni kanske känner Er förorättade eller liknande inte gå ned på den nivå som Ni anser att De som Ni blivit sårade av befinner sig...för det gör Er knappast till någon bättre människa och är det inte det man strävar efter?
Att hela tiden bli en bättre människa?
Det borde vara viktigt för var och en av oss!
Det borde vara så mycket viktigare än att bli bättre på något annat...
 
Älska!
Se varandra!
Hör varandra!
Finns för varandra!
Värna om varandra!
 
Namaste
Marina
 
 

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-12-09 10:58:47

Usch, ja det gör ont i magen av att tänka på alla barn som far illa i hemmet... :(

Svar: Ja, det finns där och gnager hela tiden... Det är samtidigt viktigt att ha i åtanke att allt inte är så självklart för alla!
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela