jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Korv och tankar kring en tjärn!

Publicerad 2013-08-29 21:47:00 i Allmänt,

Idag fick största och minsta svansbarnet följa med till mormor och morfar!
Mina hundar tror nog att mormor och morfar heter "Korv" för det är just vad de får varje gång de komer dit.
Emmy - min gammeltjej - och Foxy är så trevliga att resa med, de är så lugna och vana så att de bara hänger med och promenaden från stationen upp till "korv" går väldigt fort!
Foxys små ben går likt trumpinnar och hon springer skrattande i förväg!
Väl framme rusar hon in och drar upp sina små läppar till ett riktigt fjäskigt leende för att smöra mor och far att skära upp så många korvbitar som bara kommer plats i en liten Chihuahuamage!
Emmy kör den lite coolare stilen då hon vet att det vankas korv oavsett om hon fjäskar eller inte!
 
Idag drog regnet in över oss och asfalten ligger blänkande svart i mörkret under gatulyktorna!
För några veckor sedan var det ljust ute vid denna tiden och nu ligger mörkret likt en mantel om oss och över naturen som snart börjar förbereda sig för att gå i vila.
Jag börjar förlika mig med att hösten nalkas och börjar känna en viss vila i det!
Sommaren har varit fantastisk och jag är så lycklig över att vi äntligen fick en sommar rik på sol och värme, något man har längtat och nästan tappat tron över under många år. 
 
100 m bort ligger en byggnad som förr var ett färgeri under många år...
Där arbetade jag ett tag när jag gick ur skolan och där arbetade min far under en lång tid.
Bakom färgeriet ligger skogen och en bit upp i den ligger det en tjärn/damm som färgeriet använde som "slaskhink" på den tiden när man fortfarande inte riktigt brydde sig om vadsom hamnade i naturen... dvs när det fortfarande var lagligt att låta naturen ta ansvar över kemikalier...
Denna damm var direkt obehaglig att skåda tills helt nyligen!
Man kunde känna en unken doft långt innan man nådde den och dammen var djupt brun med en hinna över sig... totalt död.
I vintras började man med en rening av dammen och stora maskiner stod där för att suga upp allt vatten och slam och sedan ett tag tillbaka är den nu på nytt fylld med vatten även om vattennivån inte är så hög ännu!
När dammen stod tom på vatten såg man hur djup den faktiskt var vilket var lite intressant!
Jag vågar fortfarande inte låta mina svansbarn bada där även om det säkert skulle vara helt okej... det borde ju faktiskt vara det.
Tänk vad mysigt om man kunde bada där... kanske ska jag ringa till kommunen och höra om De tror att vattnet kan vara så pass tjänligt.
 

Förr var vattennivån mycket högre som Ni kan se på vassen. Man kunde då inte se de vackra stenarna alls.
 
 
 
Var rädda om varandra!
Älska!
 
Marina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela