jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Helt plötsligt blev det höst...

Publicerad 2013-08-15 00:21:27 i Allmänt,

De sista dagarnas väder har påverkat mig väldigt negativt...
Under de fina sommarveckorna nu i sommar har jag mått för hållandevis bra... jämnförelsevis... och jag hamnade näst intill i chock när mitt vanliga mående gjorde sig påmind med det kallare och mer ostadigare vädret.
Är det så här jag ska må fram tills nästa - förhoppningsvis lika vackra - sommar?
Hur ska jag orka? Hur har jag orkat?
På detta så är snart även sommarlovet och med det vilan över...
Nu när Sanna har haft sommarlov har jag kunnat sova en mer sammansatt sömn då jag inte måste rusa upp tidigt på morgonen och detta har varit som en lisa för både kropp och själ.
 
 
 
Jag försöker ta hand om mig nu då jag får hem ett trevligt gäng på Lördag och jag vill vara i så bra form som jag möjligt kan då!
Det är inte tip top här hemma - långt ifrån - men när var det det sist?
Det går inte att hålla så fint som jag önskar när man mår som jag gör plus att jag har lärt mig att prioritera saker som är viktigare än så... jag hoppas att mina vänner förstår det.
Deras sockar och kläder lär vara fulla med "Alice" då det inte hjälper hur mycket man städar under dessa roliga fällperioder!
Jag kan slå vad om att Emmy börjar tokfälla när som helst också och det är till och med snäppet värre!
Min fina väninna Kiki gav mig en torktumlare förra året men tyvärr så hände nog något med den under flytten för den funkar inte och en torktumlare är just det rätta verktyget när man har fällande djur.
Det går inte att få bort allt hår på något annat vis än så... vare sig det gäller kläder, lakan eller filtar!
Jag får försöka hålla ögonen öppna efter en billig - helst gratis - tumlare, en mindre variant som kommer plats på toa.
 
 
 
Helt plötsligt blev det höst!
Jag känner mig lite snuvad på alla ljumma Augustikvällar, jag trodde att det skulle regna ett par dagar för att sedan återgå till den härliga värme som vi hade men ack vad jag bedrog mig.
Om någon av Er sitter på en eller två sådana där gamla infravärme som man sätter upp i taket och om Ni inte använder dem så tar jag tacksamt emot dem för att förlänga min altanperiod.
De flesta föredrar ju sådana där terassvärmare på fot och gör sig av med de gamla hederliga som man fäster uppe i taket... men jag vill mycket hellre ha just de då de inte tar upp en massa plats.
 
Om lite drygt en månad fyller jag år och för två år sedan den första oktober när jag fyllde jämt var det högsommarvärme och vi satt ute till långt in på natten! Fast å andra sidan var det just i September som vi hade en sommarvärme att tala om... sommarmånaderna var kalla och råa.
Så missförstå mig för allt i världen inte!
Jag är lyrisk över att vi fick så fin sommar som vi har fått och att årstiderna verkar stämma överens bättre än vad de gjort på länge!
 
Ta väl hand om varandra där ute i kylan!
Värm varandra med kramar och uppmuntrande ord!
 
Kärlek!
Marina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela