jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Varför generad över något helt naturligt...?

Publicerad 2012-10-28 22:58:31 i Allmänt,

Frosten nyper lätt i mina kinder och månen, hon står rund och lysande medan hon blickar ned och lite kråmande speglar sig i varje froststjärna som pryder var gren och grässtrå... till och med soptunnan sprakar likt stoft av tusentals stjärnor och är riktigt snygg den också!
 
Jag hissnar även om jag inte är ett fan av kommande årstid där kyla råder och smyger sig innanför vart klädesplagg.
 
I detta nu ligger jag - tro det eller ej - med stövlar på mig i soffan...
Jag köpte ett par kängor från Zalandoo åt Alexandra och hittade ett par superbilliga stövlar till mig själv på deras rea och tillsammans med det presentkort jag hade på 100 kr betalade jag näst intill ingenting för dem.
Det är just dessa nya stövlar jag har på mig just nu och barfota i dem känns det som att jag har ett par mockasiner på mig och de har en mockasininspirerat utseende.De är supergosiga men kommer knappast att tåla vare sig mycket kyla äen om de har ett ulligt gott foder, absolut inget salt och för allt i världen inget slask!
Men gosiga är de ;)
 
Igår var jag med en väninna på invigning av en ny butik i Borås, hennes dotter är butikschef och vi var inbjudna.
Butiken är verkligen jättefin och med Denice som butikschef kommer den också att gå jättebra tror jag då hon både är hjälpsam och kunnig.
 
Ibland känner jag mig så förbannat pryd och jag vill verkligen inte vara det men jag gick och svävade mellan att vara lite lätt besvärad till högröd och gruvligt generad hela tiden.
Denna butik är nämligen en erotisk butik, en mycket smakfull sådan måste jag säga... inte för att jag har varit inne i någon förr men det var väldigt stilrent och hyllorna pryddes av allahanda färger och jag lärde mig en hel del under kvällen när jag fnissande gick och klämde på div saker och en del vibrerade med sån styrka att de näst intill skuttade ur handen på mig! *He, he*
 
Ena väggen pryddes av vackra korsetter... Jag har aldrig ens provat en riktig korsett förr och gjorde det inte igår heller tyvärr... det är så fånigt men jag var så rädd över vad jag skulle få se i spegeln och jag ville inte bryta ihop och bli ledsen vid ett tillfälle likt det. Jag kommer dock att åka dit en annan dag och kanske vågar jag då att prova... och kanske är det till och med fint.
 
Varför blir man generad över sexleksaker? Eller rättare sagt varför blir jag det? År 2012 borde man väl själv kunna ansvara över sin egen njutning och inte skämmas över det vare sig hur man väljer att göra det?
Vad som är lite sorgligt dock är att saker likt detta är väldigt dyra och många är nog som jag och vågar inte ta steget över tröskeln till butiker likt denna. Jo, NU kommer jag att våga det för nu har jag redan varit inne och jag känner ju Denice lite men vad jag menar är att det råder så otroligt mycket fördomar om sexualitet över lag och ivarje fall jag tycker att det är rätt besvärande att tala om... just den biten med att se till sin egen njutning. Ja, visst är det väldigt privat, för det är det ju men samtidigt så är det ju en oerhört viktig sak i våra liv!
 
Jag bara funderar lite... och då brukar inläggen bli så här lite småröriga!
 
Så vid 41-års ålder har jag varit inne i min första erotiska affär... jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det men jag kände mig väldigt neutral, beige och lite transparent när jag gick där mellan hyllorna och verkligen försökte smälta in... kanske känner jag mig mer bekväm en annan gång.
 
Var rädda om varandra och ta hand om Er själva på alla sätt och vis! ;)
 
Marina

Kommentarer

Postat av: Nina Bergström

Publicerad 2012-10-29 13:20:12

Fjopa då ;)

Du får hänga med mig på shopping tror jag minsann. Var senast i torsdags på erotikmässan, den är inge bra men lite roligt är det allt att gå och titta även om det på såna mässor mest är flams och trams, vill man ha mer seriöst eller vad man ska säga så får man söka upp butikerna själv.

En låda med leksaker är väl ett måste, både för sig själv och tillsammans med sin partner :D

Har nyligen köpt min första korsett, ingen riktigt och dyr utan en billig kopia men vad gör det, den är i fuskläder, köpte även en lackklänning. Fast du och jag har ju pratat om sånt förr så helt pryd är du nog inte ändå :P

Svar: He he he! Prata går ju... ;)
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela