jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Grattis på mig...

Publicerad 2012-10-01 09:30:00 i Allmänt,

Vad tröttsamt fort tiden går...det kan omöjligt vara ett helt år sedan jag fyllde år!
Det bästa är ju ändå att jag aldrig blir äldre än 27...
Skillnaden är ganska stor sedan sist! I år kan jag lojt luta mig tillbaka i soffan då jag inte fyller jämt och därför absolut inte tänker ställa till med ngt kalas!
Nej, nej i år ska jag njuta och inte stressa!
 
Förra året sprang jag benen av mig och på grund av all stress runt omkring mådde jag jättedåligt och minnet sviktar kring hela dagen/kvällen...
Men en sak var riktigt underbart och det var vädret! Om man jämnför vädret från förra året har man svårt att förstå att det är samma årstid, månad och dag!
Förra året var det högsommarvärme och man kunde sitta ute långt in på natten och idag... brrrrr! Det är kallt och det regnar!
 
Så fördelar mot nackdelar!
 
Nackdelar:
* I år är jag ett år äldre och säkert lite mer slapp och rynkig...
* I år får jag inte massor av sköna, fräcka och dyra presenter... ;)
* I år får jag ingen pannacotta och massor av goda pajer...
* Det regnar och är kallt...
 
 
Fördelar;
* I år är jag ett år klokare... har säkert lärt mig massor under året som har gått... kanske ngt ivarje fall även om det inte alltid har varit ngt positivt.
* I år slapp jag bli generad över allt för dyra presenter.
* I år slipper jag städa, dona, laga mat, laga efterrätter och ta emot fullt med människor...
* I år kan jag luffsa runt i myskläder hela dagen!
* I år har jag Lilly!!
* I år kommer inte telefonen att gå varm... och om den gör det skiter jag i att svara!
* I år slipper jag lägga ut flera tusen på mat och dryck uatn nöjer mig med en fryspizza så länge som jag slipper laga mat.
* I år är det inne-mysväder!
 
Jämnförelsevis tycker jag att fördelarna överväger starkt!
Det blir nog en skön dag!
 
 
Jag tar med mig det år som har gått, viker det och lägger det i bakfickan!
Det har hänt både bra och dåliga saker under året och det är så som livet är... och ett par fler bekymmerhetsrynkor har bildats mellan ögonbrynen och kanke har jag blivit lite allvarligare.
Jag har mist en vän jag älskade och litade på men funnit flera andra... tyvärr kan man inte byta någon mot en annan men jag är så glad över de underbara vänskaper som jag har mött!
Intressanta och goda människor som jag hoppas att jag vågar ta till mig till 100 % så småningom och lita på att det är innerligt och ärligt... och att de tycker om och älskar Marina (mig) för den jag är.
Den biten är ju lite svår då jag inte älskar mig själv så tvivlar jag alltid på vad andra ser... jag blir osäker och det känns som att jag snubblar och famlar mig fram genom livet hela tiden och jag är rädd för att visa hela mig för tänk om jag är så där ful, dum och jobbig som jag själv känner mig?
 
Jag tar med mig detta året på gott och ont!
 
I övrigt svider tröttheten i ögonen och då denna dag ser ut att bli en kravlös sådan kan jag med gott samvete gå och lägga mig ngr timmar med mina varma och finaste svansbarn!
Chili har börjat aklimatisera sig och har sovit fint sin första natt utan matte!
 
Nä... så ett litet försiktigt grattis till mig!
 
Var snälla mot varandra!
 
 

 

 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-03 00:11:10

Grattis Marina

Svar: Tack!
Marina

Postat av: Liza Persson

Publicerad 2012-10-03 11:12:09

GRATTIS!!
Mer erfaren, INTE aldre!!!

Alskar dig!!

Liza

Svar: Tack min älskade Liza! <3
Marina

Postat av: Lasse Turbo Einarsson

Publicerad 2012-10-10 18:56:56

Till dig du underbara vän.
Aldrig trodde jag att Annica och jag skulle hitta en vän som du.
Du är den allra goaste och finaste vän man kan ha. Även att du har gett ditt hjärta till dom djur som lider här i landet. Jag lovar och svär att vi ses snart igen..så innerligt tck för hjälpen med vår underbara Kira.

Puss å kram från oss i värmländska Deje och Karlstad.....
Hälsa din goa gubbe med.

Svar: Tack goa Lasse! Hälsa din Annika så gott! Kramar!
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela