jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Imorgon, en ny dag som alla andra... eller?

Publicerad 2012-06-21 16:28:09 i Allmänt,

Imorgon är det Midsommar ( Litha) och en hund som heter Roy får komma till en ny älskande familj...
Nej, det är inte så självklart som det kan låta att alla hundar är älskade liksom det finns oerhört många oälskade människor... barn... gamla.

Jag ligger nedsjunken bland kuddar och hundar i soffan och låter tröttheten nästan bedöva mig för det har gått i ett sedan klockan nio i morses och fast solen står likt det lysande eldklot det är över den sagolikt grönskande naturen var jag bara tvungen att gå in och lägga mig på soffan en stund.

Alexandra kommer strax hem efter ett par dagar hos sin pappa och med sig har hon sitt älskade trumset (digitalt) som ska ställas upp i hennes rum. Hon behöver ett trumset även här hemma nu och inte endast hos sin pappa nu när hon ska börja gymnasiet - musikproduktion - så att hon även nyfiket och litet lystet kan gå igång när andan faller på.




Den nyanlända värmen tar hårt på både hundar och mig... hundarna blir trötta av just värmen men jag tar slut på saker jag inte kan låta vara så som ex de rabatter jag omsorgsfullt skapar och som detta år mest troligt knappt kommer att blomma men som förhoppningsvis nästa år ska bli vackra och praktfulla.
Jag kör varianten "trycknedsåmycketdubarakansåinteogräskommeruppemellan"... jag hoppas att den ska fungera lika bra som det i mitt huvud har tagit form.
Om jag någonsin tvekade så fick ja uppbackning av en väninna igår som har en fullkomligt magnifik trädgård så jag hyser stor förhoppning!



Jaha... som sagt imorgon är det längsta dygnet på året innan vi åter träder in i en tid som går mot ett analkande mörker. Det där lät inte så positivt hör jag men det är så, både ljus och grönska fullkomligt flödar fritt just nu för att så sakteliga dra sig tillbaka igen. Litha är liksom Samhain en sabbat där slöjan mellan världarna anses vara särskilt tunn. Det är nu, enligt tradition som man har möjlighet att få en glimt av naturväsen/andar men då bör man ha ögonen med sig och vara ute med naturen på natten till soluppgång...

För Roy blir det en helomvändning i hans liv... nya människor, platser, rutiner, upplevelser, synintryck och dofter... och något som jag är helt säker på, massor, massor av kärlek!
För vem kan leva utan kärlek... jag tror att man kan existera men Du kan aldrig på riktigt leva och känna Dig levande om Du lever helt utan kärlek i ditt liv vare sig Du älskar eller blir älskad.

Var rädda om varandra och älska!!!

Marina

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2012-07-19 12:42:39

Åå jag vill också ha en egen rabatt!! Jag hade utan tvekan tryckt ner jordgubbar och smultron!!! :D haha! Hoppas du mår bra :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela