jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Jaha... då var det dax i år igen!

Publicerad 2012-12-13 22:18:00 i Allmänt,

Jaha... nu har det hänt igen!
Vintern har slagit till!
Hon ligger där vit och oskuldsfull vacker... breder ut sig likt en trotsig tonåring men under den vackra ytan är hon kylig och hård och kan förlama Dig med ett enda andetag.
Hon gnistrar och lockar, blinkar och förför...
Vintern har krupit in i min märg och jag fryser konstant...
 
En hetta som där emot har funnit sin plats i vår flock är vår jourhund Chili!
Denna söta och helt fantastiska lilla flicka har vuxit och landat något oerhört och jag är så förundrad över att ingen är intresserad av henne för hon är både rolig och mysig!
Hon har en nackdel och det är att hon ibland blir lite väl "på hugget" om det blir för uppspelt omkring henne men detta är endast mot hennes utvalda ärkefiende Lilly.
Men för att undvika detta vill jag att hon får vara ensamhund för då kommer hon att var helt perfekt! Men hon måste ändå ha tillgång till vänner! Gärna lite större hundar som tycker om vilda lekar och som inte svarar upp när Chili surnar över att det går f ö r vilt till.
 
 
Hon har hela kittet! Hon älskar att busa, mysa och gosa! Hon vill vara Dig nära, nära!
Just nu ligger hon likt en liten kudde på armstödet av soffan och under mitt huvud...
Jag är så kär i henne! Hon har de sötaste små korta ben som viftar glatt i luften vid lek eller när hon vill kela!
Hon har den mjukaste mage man kan tänka sig, len som mjukaste siden! 
Hon har en härlig energi samtidigt som hon lätt kan slappna av!
I början var hon väldigt het på våra katter men nu kan de till och med sova i samma säng!
Visst kan hon ibland få ett ryck och slänga sig efter efter dem men då räcker det nu mera att jag harklar mig!
Hon har utvecklats jättefint!
 
Om 11 dagar är det julafton...
Jag vet inte riktigt hur jag ska få plats med denna högtid och allt som den för med sig!
Då min Micke jobbar vet jag inte hur jag ska orka samt hinna skaffa julklappar... det hade underlättat att åka ned till Plantagen och handlat för lite av de pengar jag vann i form av presentkort där.
Vilken glädje och vilken ära!
Jag vann "Årets djurvän" på Plantagen! Helt fantastiskt och helt otroligt rörande...
 
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.plantagen.se%2Fpage_templates%2Finfosida_mall_1%2F598&h=tAQFNKVUQ
 
Jag bad om att få hemskickat de mail som personer skrivit in i sina nomineringar av mig för utom det som stod på Deras tävlingslogg... Jag fick hemskickat 30 stycken mail!!! 30 stycken!!!
Jag är ju självklart överlycklig men samtidigt chockad!
Jag visste inte att folk satte ett sånt värde på mig... det är lite underligt faktiskt!
Dessa pengar var som alltid välbehövda... så klart!
Det är ganska bra att de är uppbundna på Plantagen för då kommer de verkligen att gå till sånt som jag är i stort behov av... Visst klarar man sig utan det men det är ändå roligt att ha det fint runt omkring sig, särskilt när man är bunden till hemmet så mycket som jag faktiskt är.
Jag vill köpa mig en solsäng om det finns det att köpa det där... Där kan jag ligga och vila men ändå vara ute!
Solstolar vill jag också ha... och gärna en hammock men jag får ändå hushålla lite med pengarna då jag ger bort en del också!
Jag har en vision! ;)
Det är ju lite svårt att ha ngr planteringar inne på tomten men jag tänkte sätta upp en hög och bred spalje och plantera ett flertal olika sorter Clematis! Jag älskar Clematis, de är fantastiska i sin mångfald, enkelhet och med sina olika färgprakter! Bredvid spaljen och blommorna vill jag ligga under mitt parasoll i min solsäng för att kunna beundra...
 
Tillbaka till nuet, det är en lång och mörk tid fram tills dess att naturen vaknar igen...
Hon har flyttat ända upp på verandan... ja, vintern... hon har slagit sig ned i soffan och hänger sig över bordet samtidigt som hon förstrött pillar sönder dess fernissa!
Jag vill putta undan henne och ryta men hennes kyla gör mig stum och orkeslös och jag väljer att bara ge henne en blick av avsky.
Ett tåg står här utanför på spåret, det har stått här ute i flera timmar nu!
Även där har hon givetvis ett långt och vasst finger med i spelet!
De första timmarna såg man personer som irriterat rörde sig inne i kupéerna... egentligen skulle vi passat på att tjäna storkovan *ler* barnen kunde lite sött gått omkring på tåget och sålt riktigt dyr fika och Micke kunde agerat skjuts till Herrljunga!
Till slut anlände en buss, det måste varit en stor lättnad för passagerarna... men nu står det re stycken tåg här utanför! Bara de inte får för sig att våldgästa oss!
 
 
Skickar ut varma kramar åt varenda håll så att Ni alla får en liten bit av mig!
 
Var rädda om varandra!
Marina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela