jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Underbara böcker, böcker, böcker!!!

Publicerad 2011-01-05 14:24:54 i Allmänt,

Jag tänkte så småningom att lägga upp egna recentioner här på Bloggen.
Då jag är en liten bokmal så kan jag dela med mig av de böcker jag läser och rekomendera er till vilka som jag tycker är bra och värda att läsa.

Nu är det så att jag tycker väldigt sällan att böcker är dåliga, jag slukar allt!
Jag läser dock mest deckare just nu, är inne i en liten deckarperiod ;)

När jag läser har jag möjlighet att glutta in i någon annans värld för ett ögonblick och lära känna nya spännande personligheter och där igenom få uppleva nya platser!
Jag tycker det är underbart att sjunka ned under mitt duntäcke och mysa upp mig ed en god bok i händerna, det är nästan andäktigt att öppna en bok ingen har bläddrat i förr!
Känna doften av trycksvärta och vikten av papper i händerna gör mig euforisk!

Enda gången som jag verkligen slappnar av är när jag läser, min sambo brukar klaga på att näst intill inte är kontaktbar.
Timmarna flyr och jag har svårt att lägga ned boken innan jag har läst klart den... sedan känns det helt tomt och sorgligt när man läst sista sidan.

Ibland kan jag läsa fem böcker per vecka medan andra perioder inte är lika läsfyllda av olika skäl och då kanske jag läser två böcker per månad.
Snittet ligger nog i varje fall på ca en bok per vecka.

Sedan vore det roligt om även ni kunde komma med tips eller om ni läst samma bok får ni gärna komma med egna reflexioner.

Kram på er!
Marina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela