jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Livet sprakar!

Publicerad 2010-05-19 15:03:22 i Allmänt,

Idag släppte vår granne bonden ut sina kvigor på sommarbete i hagarna runt vårt torp.
Det måste vara en helt fantastisk upplevelse för de små liven!
Tänk att växa upp i en mörk ladugård för att sedan släppas ut på ett stort grönområde med det saftigaste, gröna gräs - du kan helt plötsligt låta din ystra kropp få springa av sig allt vinterdamm medan du njuter av den friska luften, solen och fågelkvittret.

Det blir ju alltid en liten period av att vänja våra hundar vid de nya skygga grannarna...
Man vill ju gärna att de ska samsas på bästa vis.

Aicha var lite nyfiken och smög sig så nära hon vågade och vädrade i luften medan Foxy stod på behörigt avstånd och skällde ut dem med den lilla röst hon har.
Emmy som jag kopplade brydde sig inte nämnvärt, det fanns så mycket annat som var mer intressant än de där idisslande, storögda fegisarna medan Athena - som borde vara den som är mest van då hon har bott här längst - reste sig på bakbenen som en enorm hare och gav ifrån sig ett mullrande skall.

Så har vi vårt lilla troll Boris... han var ute på tur när han plötsligt fick syn på gänget ute på ängen!
- Lattjo!
Med sina höga pudelskutt nådde han snabbt fram till den häpna skaran och gjorde lekinviter.
Jag suckade och förberedde mig mentalt för en jakt på liten, snabb, olydig hund men se där gick jag bet - Boris nöjde sig med ett par skuttande och gläfsande för att sedan gå in...



Det är lite fridfullt att ha kossorna strövandes omkring huset, de brukar bli mer handvana genom sommarmånaderna då jag promt måste kela med dem.
Men just nu bör de bara vänja sig med att vara mitt i naturen med allt vad det innebär.



Nu är det så bedövande vackert ute!
Naturen ståtar med sin vackra blomsterprakt som en så skimrande och intensiv i sina färger.
Man näst intill bländas av de klorofyllstinna ängarna med dess solgula maskrosor som vänt sina ansikten mot skyn och den värmande solen.
Björkarnas skira små musöron väntar på att få veckla ut sig och träd och blommor knoppar sig för att snart kunna överösa oss av deras fantastiska ögonfröjd och doft.
Naturen har vaknat och börjar ge frukt åt allt liv som förväntansfullt och lite avvaktande betraktar dess lite trevande.

Fjärilarna dansar genom vindens mjuka omfamnande och insekterna surrar i sin jakt på blommors fägring.





Naturen håller andan som i väntan på en stor överaskning - ett fyrverkeri av färger, dofter och intryck!
Efter den långa, kalla och mörka vintern frossar nu alla djur i solljus och ett överflöd av mat, man kan känna hur moderjord ler i sin givmildhet när hon ser sina barn ta för sig av det smörgåsbord hon har dukat upp.





Tankarna rullar sina invanda spår och förvillar sig ut i luften kring de mogna ängarna - en sinnerlighet växer sig tillsammans med de mjuka dofter som bärs fram över marken för att stiga och lyfta mot den blekblå himmeln.
Tiden har stannat och jag sträcker ut armarna och famnar livet i sin begynnelse, i sin födelse... fräsch och oförstörd.
Varje por fylls av liv och följer med i en virvel av känslostormar.
Min kropp tar tacksamt emot vad mina sinnen fördelar ut genom den och min själ lägger sig ned i vila för att slicka sina sår.

Jag hälsar värmen!
Jag välkomnar allt pånyttfött som rest sig ur den mörka mull!
Jag bugar mig respektfullt och höjer min blick i ära!


Var rädda om varandra och älska av hela era hjärtan!
Marina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela