jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Älskar i n t e att städa...

Publicerad 2010-05-16 18:05:30 i Allmänt,

Ibland önskar jag att jag med en enkel liten viftning av min kvast kunde åstadkomma ett fullkomligt rent och prydligt hem!
Sedan jag och min älskade flyttade samman har vi inte riktigt fått den ordning som jag önskar och det tar onödigt mycket energi att bara ha röran inpå sig.
Jag som trodde att mina tunga, gamla ekmöbler skulle göra sig så fint i vårat 1800-talstorp... men där jag hade tänkt att placera dem visade de sig att inte platsa - de var helt enkelt för höga eller för breda.

Allt känns lite påträngande och i ögonfallandes "knökafullt"!

Till på köpet har jag ingenstanns att lägga våra kläder... fram för allt mina egna - de ligger och samlar damm i stora högar lite var stanns...
Min vackra sambo har fått i uppdrag att snickra upp lite snygga garderober då han är fantastiskt duktig på sitt arbete.

Tekniska prylar så som tv, stereo mm är så FULT!
Streeon med alla dess "finesser" står som en stor koloss i "finrummet" villket inte alls bidrar till en finrums-känsla...
Men vart kan man då ställa denna tingest?
Skulle Micke bygga ett skåp eller dyligt till detta monstrum skulle ju det mest sannolikt ta upp ett helt rum...

Att städa i denna villevalla av saker är då inte lätt, det är mycket som står och samlar damm och hundhår!



Jag önskar mig så innerligt en ny soffa då de vi har tar onödigt mycket plats trots att de faktiskt är ganska små... därför skulle jag hellre ställa in en mer bekväm soffa som vi alla skulle komma plats i ...
Jag skulle inte ha ett dugg emot att slänga mig ned i en soffa med dubbel shäslong om kvällarna *ler sömnigt*.

Tyvärr lider mitt sinne av att även vår stackars trädgård ser vanskött ut... jag som älskar örter och vackra blommor!!
Jag planterade givetvis ut blomsterplantor och örter för tidigt så att de vissnade och dog i nattfrosten... mina stackars växter.
De låg där med transparent, bleka bladverk mot den kalla jorden.



Jag önskar att jag hade väldigt mycket mer energi och ork än vad jag faktiskt har, jag vill ju så mycket att det ibland känns väldigt orättvist.


Men hur det än är så vet jag att vi till slut med tiden kommer att få det riktigt hemtrevligt och mysigt så länge jag inte har för höga krav vare sig på mig själv eller på sakerna i sig.

Men visst är det frustrerande för en typisk Våg (läs stjärntecken) att inte ha den ekonomiska möjlighet som krävs för att kunna vila sina ögon på något riktigt vackert.
Då jag som sjukpensionär är hemma mycket betyder just hemmet oerhört mycket, att det känns trivsamt och innehar ett lugn som man kan luta sig mot.

Mina ljusvänner har pockat på uppmärksamhet, en kvinnlig ljusgestalt försöker visa mig något men hon är blyg och väldigt vag i sitt framförande.
Hon föredrar att tala genom min pendel villket inte alltid då ger det bästa svaren då det beror på om mina frågor kan ge ett rakt Ja eller Nej...
Hon var så ivrig för att sedan när jag uppmärksammat henne fullkomligt ställa sig i skymundan och låta andra utan något speciellt skäl eller syfte ta plats och träda fram.
Jag känner en rastlöshet och en sorg när jag är med henne... en dysterhet.
Hon vill att jag ska leta efter något... men stället hon pekar på kan omöjligt inhysa något!
Det är frustrerande för både henne och mig!
En tidning eller en skrift/brev är det jag troligtvis bör leta efter, något som berör henne eller huset uppenbarligen utefter vad jag har kunnat tolka.

Jag har tänkt att göra en rening av huset när vi är klara då det i huset finns en energi som är missunsam och på någotvis svartsjuk.
Men som det ser ut här nu är det ingen större idé då jag inte kommer åt alla skrymslen och vrår...



Jag anser att en rening är på plats då det i huset dels har bott många olika personligheter och huset har samlat på sig många olika energier och minnen.
Dels har jag mycket olika gamla möbler som även de drar med sig mycket...
Då jag är så öppen drar jag även till mig många olika andeväsen och alla önskar man inte ha intill vare sig själv eller de sina.
De kan påverka mer än vad vi förstår med bara sin närvaro och ibland fäster de upp sig lite väl hårt på människan/människorna eller miljön.
Med en rening vill jag absolut inte rena bort de som hör hemma här i huset och med oss.
Nej, jag vill ha de som på någotvis kan hjälpa oss att få visshet eller som bidrar med en god energi till oss, djuren och miljön - det som inte bör vara här är de som på ngt vis kan skrämma eller som likt många levande människor är energitjuvar.

Var rädda om varandra och älska varandra av djupet av era hjärtan och i innerligheten av era själar!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela