jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Vad gör livet underbart?

Publicerad 2010-07-20 12:13:00 i Allmänt,

Visst är allting rellativt för var och en...
Men vad gör livet totalt fantastiskt och underbart för just dig?

Själv kräver jag inte så mycket... tror jag inte.

I dagsläget - för jag tror att vi omfördelar våra prioriteringar från dag till dag - skulle mitt liv vara så mycket mer tillfredställande om vi fick ordning på torpet.
Dvs om vi var klara med renoveringar invändigt, fasad, tak, brunnar mm samt att vi fick iordning på röran inne.

Det är ändå så att när det är rörigt runt omkring oss människor snor det energi villket innebär att man blir orkeslös och apatisk.

Min högsta önskan är givetvis att min dotter ska bli fri från sin diabetes villket är en orimlig tanke och önskan.
Jag önskar hur som hellst att hon ska få en större trygghet i sin sjukdom och att den inte ska behöva innebära så stora besvär för henne som den idag gör.

Självklart vore livet underbart om vi alla, djur och människor fick vara friska...
Om inte jag själv så ivarje fall de som finns närmast mitt hjärta.

Jag önskar att min själ fick ro och att jag kunde känna mig trygg och orädd...
Det tar så ofantligt på mina krafter att konstant titta mig om min axel och rygga tillbaka mot minsta liten detalj som triggar mina nerver.

Pengar... *jag suckar djupt*
Det är lätt för människor som har pengar att säja att de inte gör en lyckligare... och ofta är det just de personerna som uttalar sig så dumt.
För visst känner vi alla en större trygghet genom att veta att man har tillräkligt med pengar till våra räkningar, mat, kläder mm?
Jag begär inte något överflöd, absolut inte men det vore onekligen skönt att slippa behöva vända och vrida på varje krona för att kunna köpa barnen ett par skor eller dyligt.
Det vore även så mycket lättare att få ordning på saker och ting med just lite bättre ekonomi plus att jag önskar av hela mitt hjärta att min käresta inte ska behöva slita ut sig så till den milda grad som han gör just nu för att det ska gå ihop sig någolunda.

Så vad gör livet underbart?
Hälsa, ett hem där man trivs, ordnad ekonomi och att slippa känna oro för alla dem man älskar.
Att vara älskad, att älska och känna ro och tillfredställelse i kropp och själ.

Det skulle göra livet fantastiskt och helt underbart för mig!
Och förutsättningarna finns!
Jag har en underbar man som jag älskar och som älskar mig!
Vi har fyra helt makalöst, underbara barn!
Vi lever tillsammans med våra ljuvliga hundar och katter som jag skulle vara halv utan...
Vårat - om än lite skruttiga torp - ligger naturskönt mitt ute i skogen mellan ängar och hagar med endast skogens alla djur som grannar.

Jag är älskad, vad mer kan man begära?

Det blir nog väl... någongång, tillslut!

Marina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela