jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Tålamod i processen.

Publicerad 2019-02-24 00:26:06 i Allmänt,

Under vintern har jag inte haft vare sig styrka eller energi till något nytt projekt men när min syster önskade sig i 50-årspresent av mig att jag skulle måla om hennes byrå/skrivbord, då kunde jag helt enkelt inte säga nej.
 
Jag fick samla mig och dela upp det under flera dagar, processen blev längre än brukligt men jag blev till slut klar och jag hoppas att min fina syster blir nöjd över förvandlingen. 
Det blev i sedvanlig Marina-Style och om man tycker om de möbler som jag tidigare målat så gillar man nog även detta... hoppas jag.
 
Det är självklart meningen att det ska se slitet och använt ut... det kanske är bäst att poängtera det.
 
 
 
Jag kommer inte ihåg vad det var jag hade målat den gången en kvinna försökte att häckla mig med en kommentar om att hon tyckte att det såg ut som ngt gammalt jag hittat i en container. 
Vad hon inte förstod var att det var en av de absolut finaste komplimanger hon kunde gett 😂
Jag tackade henne och uttryckte min glädje väldigt tydligt och ödmjukt vilket roade väldigt många. 
 
 
 
Självklart älskar inte alla den stilen precis som att jag mycket hellre hade valt en annan kulör än vitt på denna byrå men då min syster ville ha just vitt så fick det bli så. 
 
 
Även om jag då tillsatte väldigt mycket patina för att ge möbeln karaktär
 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
I natt har jag sprungit upp och ned likt en Jojo då Alice har haft diarré. 
Det blev inte mycket sömn... 
Hon har även varit lite dålig under dagen så hoppas verkligen att det har lagt sig för henne så att vi alla får lite välbehövlig sömn inatt.
 
 
Om jag får sova lite inatt kanske jag orkar åka till stan och köpa lite vårlökar och mer fröer och såjord. 
Jag har ställt krukor med fröer på alla ställen i huset som jag möjligt kan få Dem att gro men jag har fler fröer som ska ned innan jag är klar... hur det nu ska gå till. 
Det är hur som helst oerhört belönade när det börjar att gro och än mer belönade om de faktiskt överlever tills man kan plantera ut dem. Det är detta som får mig att härda ut under vintern, hoppet om våren som växer till sig i krukorna. 
 
Hoppas att Ni alla har haft en fin Lördag och att Ni får en fortsatt fin helg/Söndag när Ni vaknar imorgon. 
 
Var snälla mot varandra  💞
Kärlek 💞 
 
//Mina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela