jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Koffeinbegär!

Publicerad 2018-03-05 03:51:00 i Allmänt,

Idag fick jag försöka ruska liv i kropp och sinne utan kaffe...
Vattnet var avstängt i hela byn pga av ett rörbrott.
När vattenverkets hemsida efter några timmar förklarade att en vattentank ställts ut vid macken förstod jag att det skulle dröja ett bra tag innan vattnet skulle komma igång. 
Lätt hysterisk hade jag då redan tömt nattens varmvattenflaska i hundarnas vattenskål och serverat torrfoder tillsammans med rismjölk till Dem alla...
Kaffet lös fortfarande med sin frånvaro.
 
Middagsbjudningen fick ställas in för mina föräldrar och jag fick ringa en vän som hade möjlighet att kasta sig i bilen hit med flera rejäla dunkar vatten.
 
Medan han gjorde det fixade och trixade jag ihop en tårta som tack.
Och när vattenskål var påfylld och kaffebryggaren puttrande gav ifrån sig den ljuvligaste av dofter kunde jag äntligen känna en viss harmoni.
 
 
Och behöver jag säga att monstret inom mig till sist kunde stävjas och begynnande huvudvärk hävas när jag fullkomligt hällde i mig den första koppen kaffe?
 
Klockan halv nio ikväll kunde vi höra att det försiktigt började att strila ifrån kranen i köket.
Lyckan över att efter drygt 12 timmar kunna tvätta händerna - utan våtservett - att kunna spola, skölja disk osv kändes enormt lyxigt och inte alls öika självklart längre.
 
Jag går och lägger mig med vetskapen om att det fortfarande finns vatten i ñågra av dukarna där nere...
 
Var rädda om varandra!
Hjälp varandra och var snälla!
Kramar om!
 
Kärlek!
 
Namast'e 
 
//Mina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela