jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

God fortsättning!

Publicerad 2016-01-03 21:51:29 i Allmänt,

Kallt både inne och ute men promenaderna är vackra och det knarrar om snön under kängorna!

Jag köpte ett par väldigt bra kängor som julklapp till mig och Alexandra med broddar i sulan.
De påminner väldigt mycket om kängan Icebug men kostar en bråkdel av priset plus att det var 50% rabatt!
Ett av de bästa inköp jag har gjort då jag är så rädd för att halka och ramla.
Jag införskaffade dem på Stadium outlets internetbutik.
Nu är de tyvärr slutsålda men det finns andra bra kängor och stövlar för frusna vinterfötter där inne.
De säljer ut saker, skor och kläder för 40-70%, en riktigt bra sida verkligen.
https://www.stadiumoutlet.se/

Det är så fint att det ligger kvar lite snö på backen!
Dagarna blir lite längre och det lyser upp längst vägrenen!

Jag hoppas och önskar att Ni alla har haft en fin nyårsafton och en riktigt bra början på år 2016.
Jag hade en mysig nyårsafton förutom att Lilly var väldigt rädd för rakerna/smällarna trots bomull i öronen och ett naturmedel som skulle ta ned stressnivån vid tillfällen som detta.
Men överlag var det en lugn och mysig kväll med mycket god mat, godis, Pommac och bra filmer!
 
Många har börjat plocka ned sina julsaker och belysning men jag håller fast vid det mysiga i någon vecka till innan jag bäddar ned allt i kartongerna igen.
Jag tycker det är så fint med alla mjukt glittrande lampor och det tar emot att redan nu plocka undan det...
därför väntar jag till tjugonde Knut innan julen åker ut!
Det hade ju varit skönt om våren kunde kommit med det också för då hade det känts än mer trevligt att sätta upp lite vårgardiner, köpa hem lite vackra tulpaner att sätta i vas osv.
Men i den här kylan känns våren ganska avlägsen så det är bara att bita ihop ett tag till innan man får se tussilagon i dikena, höra fåglarnas vårserenader och snödropp från taken men tids nog kommer även det och det ska bli härligt!

Men som sagt, än så länge är det kallt och de fyrbenta får ha sina jackor/täcken på sig under promenaderna för att inte frysa.
Det är konstigt så hemmablind man blir... jag tyckte aldrig att min finaste Emmy var speciellt stor men hennes vintertäcke är för stort/långt för Molle och han är ändå en stor Dalmatinerhanne och väger som Emmy gjorde.
Jag uppfattar honom som större... kanske för att han tar för sig på ett annat vis än vad Emmy gjorde...
Han är en stor. go bus, en frusen sådan också tillsammans med resten av flocken förutom Alice!
 
Var rädda om varandra och var snälla!
Låt inte andra lida för Dina misstag och skuldbelägg inte andra för vad Du orsakat!
Hyckla inte!
Kramas mycket och älska mycket!

Kram!

Kärlek!

Namaste

//Mina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela