jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

27 igen... och igen... och igen.... och igen.... osv.

Publicerad 2015-10-02 00:38:10 i Allmänt,

Så var man då ett år äldre igen och säkert flera år klokare...
Mycket har hänt under detta år och jag tar som sagt med mig det och hoppas på att tills slut bli en riktigt klok gumma som tillslut förstår sig på "människan" i sin helhet så kanske man slipper delar av den sorg som jag har upplevt...

Idag blev jag riktigt överraskad!
Jag brukar inte direkt fira min födelsedag men två av mina finaste vänner ville komma hit och fira mig med lite fika och då jag mår så bra av att träffa Dem tyckte jag självklart att det var okej då familjen inte kommer och firar förrän till helgen.
Så när det knackar på dörren möts jag av en syn som jag inte alls var förberedd på!
Där står inte bara två vänner, utan sex stycken hade i smyg bestämt sig för att överraska mig!
Rörd och chockad över denna urgulliga gest kunde vi efter mycket trams och kramar sätta oss till bords och frossa i lite fika och snattra lite i mun på varandra!
Vilka helt fantastiska vänner jag har!

Så jag ligger helt tillfreds i soffan nu och känner mig både välsignad och bortklemad!
Det enda jag behövde göra var att sätta på lite kaffe, det är precis så som en födelsedag ska vara!

Stackars Thomas fick sitta på en pall, han nådde knappt upp till bordet!
Nu måste jag verkligen få tummen ur.... ja, var den nu sitter, och göra i ordning stolsdynorna till mina andra stolar!

Även svansbarnen och då särskilt Molle hade extra roligt då en kompis till dem - förutom tvåbenta kompisar - var med!
Då Molle och Leo som denna unga herre heter är i nästan samma ålder leker de och har så väldigt roligt tillsammans!
Det var fullt ös och även Alice och Kalle (jourhund) var med och busade emellanåt!
Duckface dagen till ära!
Jag har sett att man ska se sån ut nu för tiden!

 Kalle och Leo är på gång för lite bus!

 För att inte snacka om busungarna Leo och Molle som går in för att se jääääättefarliga ut!
 
Foxy har nu skaffat en ny medalj i att skrämmas!
Foxy är alltså min 2 kg "stora" Chihuahua!
 
Hon skrämde Leo - som är en Eurasier - så tillvida att han inte vågade gå nära vattenskålen som stod ganska nära den plats som Foxy låg på.
Jag var tvungen att flytta vattenskålen för att denna lilla kille skulle våga sig fram och dricka!
Mmmmm, liten men ack så respektfull är hon lilla Foxan! 

Nej, mina vänner, nu är det dags att runda av och ta nya tag imorgon istället!
Nu strejkar min kropp och det är nog bäst att göra det som den så ivrigt påtalar för mig!

Var rädda om Er och De Ni har omkring Er!
Älska mycket och kramas länge!

Kärlek!

Namaste!

//Mina

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-02 06:50:10

Kram och tack.
/Thomas

Svar: Tack själv! <3
Marina

Postat av: Nilla

Publicerad 2015-10-02 12:20:15

Vad härligt att bli så fint överraskad. Grattis i efterskott <3 (?) Kram

Svar: Ja, det är mysigt! Tack! ;)
Marina

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-16 01:18:57

Fina vänner och hundar!

Svar: Tack! ;)
Ja, De är underbara! <3
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela