jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Vår och glass!

Publicerad 2015-03-24 19:16:00 i Allmänt,

Mitt inlägg igår gav mycket feedback både på min fb.logg och på statestiken här inne!
Det glädjer mig så klart då detta är ett ämne som betyder och berör mig väldigt mycket.

Jag var så fruktansvärt ledsen igår och det gör mig så ont, riktigt ont att uppfödare av idag inte kommit längre än till ett neandertalstadium!
Att vara så inskränkt i sina åsikter och skylla på att alla inte klarar av en döv hund... nej, självklart gör De inte det men om man inte orkar ta sig tid att hitta de ultimata hemmen till sina valpar så kanske man ska sluta med uppfödning över huvud taget?

När jag tittar på min leende Molle som fullkomligt lyser av kärlek när han tittar på mig så känns det som att något brister inom mig av bara tanken på att det finns folk som anser att han inte borde finnas!

Molle har sån livsglädje och han gör m i g glad, han gör alla glada då han fullkomligt överöser alla med uppmärksamhet och kärlek!

I nuläget är det lite "jobbigt" här hemma för stackars Molle som börjar bli könsmogen!
Flera av flickorna löper och pockar på uppmärksamhet och svassar runt honom...
Äckliga små tanter som raggar på en liten pojke!
Molle fattar inte riktigt vad det är för konstiga känslor som poppar upp i honom och han blir helt stissig stackarn så det blir snart till att beställa tid för en kastrering men han är lite för ung fortfarande.

Det kan bli väldigt jobbgt för honom att leva med fyra stycken små "slynor" som från dag ett bjuder till!
Folk som kommer till mig när mina tikar är i löp tror att de är i höglöp även om de precis börjat löpa!
Jag har aldrig varit med om bitchigare tjejer! 
Aicha 14 år och Foxy 11 år är helt klart värst... pensionärer som springer efter en liten pojkspoling! Hu!

Idag har det varit ett helt fantastiskt väder och omställningen mellan det kalla gråblask som var igår gjorde mig givetvis sjukare och jag är inte återställd sedan jag och Margone röjde i trädgården!
Det är oerhört trist att vakna upp med en blixtrande huvudvärk när det är strålande vackert väder ute!

Klockan är strax 19 och himlen lyser fortfarande ljust blå i skymningen och vad än väderprognosen säger så hoppas jag på en lika fin dag imorgon igen, dessa omslag är inte alls sköna!
Mörkret sänker sakta sin filt över naturen och skuggorna lyser koboltsblå... det är väldigt vackert och en lugn känsla sprider sig.
 
Just nu ligger jag och hoppas på att lite mat kan laga sig själv och serveras på bordet framför mig, jag är hungrig som en liten varg men har inte kraft att göra den!

Hoppas att Ni har haft en härligt solig och skön vårdag och att Ni har njutit i fulla drag, precis så som man sig bör en dag likt detta!
Själv åt jag en av Magnums nya glassar, Dark cappuccino som var helt okej!
Innanmätet var supergott men jag är inte förtjust i Magnums chokladhölje och brukar därför äta de med vit choklad som känns lite fräschare!
Men att äta glass ute i en ofattbart varm vårsol känns ändå ganska lyxigt! 
 
Nä, men!
Ser man på, maten gör nästan sig själv... eller i varje fall utan min inblandning! Min söta dotter gör lite mat till oss så strax blir även min lilla mage nöjd och slutar att knorra!

Var rädda om varandra!
Krama lite extra mycket på varandra och berätta för varandra varje dag hur mycket Ni betyder för varandra!

Till alla mina vänner vill jag bara säga att jag inte vet vad jag hade gjort eller varit utan Er, Ni är de bästa vänner någon kan önska sig! Ni är varma, genuina och omtänksamma och Ni överöser mig med kärlek!
Tack för att Ni finns och vill finnas i mitt liv!

Visa omtanke mot varandra, det krävs så lite för att en människa ska känna sig lite speciell och älskad!

Kärlek! <3

Namaste

//Mina


 

Kommentarer

Postat av: Jag

Publicerad 2015-03-24 23:03:51

Du är en fin människa med ett stort ❤️ a.. Kram

Svar: Tack rara Du!
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela